Alle content
Blogs, interviews, tips & tricks, kennis, trainingen.
Of gelijk naar: Interviews Marketingblogs In de media Trainingen
Crowdfunding Global Dutchies
Gebaseerd op de zeer snel groeiende Facebook groep ‘Wereldvrouw op vakantie bij een wereldvrouw’ is het nu tijd voor een nieuw platform: ‘Global Dutchies’. De Facebookgroep is voor Nederlandstalige vrouwen die in het buitenland wonen of gewoond hebben. Deze ‘buitenland-ervaring’ ervaring schept een band, er is met hetzelfde bijltje gehakt.
Powervrouwen: Helmi Smeulders, Caribbean Spice Girl
In het kader van een waardevolle content strategie voor CX pay zijn we gestart met ondernemers het verhaal te laten vertellen over hun eigen bedrijf maar ook over wat het online betalen en ontvangen van betalingen voor hun betekent. Onder de titel ‘Meet the Merchant’ komen diverse ondernemers aan het woord.
Masterclass, training, cursus of workshop! ‘What’s in a name’
Allemaal benamingen die je voorbij ziet komen voor opleidingen in een specifiek vakgebied. Hoe chiquer de naam hoe duurder de opleiding. Maar serieus, ‘What’s in a name’? Het gaat er om dat je iets leert! Iets dat je direct kan toepassen. Dat ‘iets’ leer je bij mij in 1 dag; het opzetten van een Content Strategie. Hoe kom je van A naar B? Hoe kom je van ongeorganiseerde, ad-hoc activiteiten naar een gestructureerde uitvoerbare strategie?
Presentatie Content Strategie voor 40 vakgenoten
Presenteren voor 40 vakgenoten
Tijdens mijn bezoek aan Curaçao in april 2018, heb ik naast Content Strategie trainingen ook een presentatie mogen geven aan meer dan 40 mede-marketeers van het Marketing Netwerk Curacao.
Nieuwe ‘Content Strategie’ trainingen in Den Haag
Wat is een een content strategie? Een Content strategie is het gestructureerde proces van het bedenken, creëren, en distribueren van betekenis volle content. 48% van de Amerikaase bedrijven heeft GEEN content kalender, dus ook geen Content strategie! Wil jij niet bij die 48% horen meld je dan nu aan voor deze training: Content strategie.
‘In your face’ vlogs
Scrollend door mijn LinkedIn-timeline zie ik dat inmiddels 3 van de 10 updates vlogs zijn. ‘Bammmmmm daar is weer een vreemd gezicht ‘in my face’. Even schrik ik, staat m’n geluid wel uit? Ja, gelukkig! Even twijfel ik of ik op LinkedIn zit. O ja, toch wel.’
Nee, het is geen eerste connectie, maar een connectie die het ‘geliked’ heeft om de maker van de vlog een hart onder de riem te steken of te prijzen voor de lef om zichzelf zo te presenteren.
Content Tip: Gastbloggen
Schrijven van een een gastblog of het vragen van een gastblogger is volledig afhankelijk van je eigen business. Ben je een consultant/adviseur, dan is het schijven van een gastblog een goed idee. Zie ook hier mijn Gastblog ‘Recieve more online payments’, 10 marketing tips voor de merchants van CX Pay gevestigd in de Caribbean. Een gebied waar het heel normaal is om je vliegticket online te kopen. Gaat het om online betalingen voor vele andere services of producten, dan is men erg terughoudend. Het is een ‘mindset’.
Afstoffen en Updaten!
Een veel gebruikte term op dit moment is: ‘don’t put all your eggs in one basket’. Voor de kleinere ondernemingen is dit nog weleens een probleem door priorisering, mankracht of het ontbreken van de juiste kennis. Hierdoor gaat men aan de slag met 1 of 2 platforms of kanalen. Vervolgens ontstaat de frustratie over het lage bereik! Ondanks dat de gemiddelde Nederlander meer dan 4 uur per dag online is, wil dat nog niet zeggen dat je content ook door je doelgroep gezien wordt. Laat staan dat ze reageren.
Content Strategie tip: ‘Meet the Sales team’
Druk bezig met het creëren van de Content Strategie? Dan volgt hier een tip: ‘Meet the Sales team, pick their brain!’
In de Content strategie is het van belang de stakeholders binnen je bedrijf in je team te hebben. Daarnaast zou het verkoopteam je beste vriend moeten zijn! Heb je regelmatig contact met een aantal topverkopers in je bedrijf? Nee? Plan dan voor 2018 een paar lunches het liefste met verkopers die ook nog eens actief in Social Media zijn.