Wat is een een content strategie?
48% van de Amerikaase bedrijven heeft GEEN content kalender, dus ook geen Content strategie! Tijd voor een content strategie training!
Wat is een een content strategie? Een Content strategie is het gestructureerde proces van het bedenken, creëren, en distribueren van betekenis volle content.
De Content Strategie bevat antwoorden op de vragen wie je bent, hoe je gezien wilt worden, door je publiek over welke onderwerpen je wilt communiceren en wanneer en door wie dat moet gebeuren. Maar vooral wat het doel is van elk van de publicaties. Om dit goed in te vullen begin je bij de WHY, waarom bestaat je bedrijf?
Als je dit leest merk je dat Content strategie nauw verweven is met de Branding strategie. 79% van de Marketeers geeft aan Content Marketing Strategie te bebruiken voor Branding.
7 stappen naar een waardevolle Contentstrategie
Om te komen tot een waardevolle content strategie heb ik een 7 stappenplan ontwikkeld. Naast de WHY is de WHO van groot belang. Wie is jouw publiek? Beantwoord deze vraag, maar ook vragen zoals WAT, HOE en WAAROM in mijn ‘hands-on WORKSHOP en sluit af met een certificaat en een ingevulde #ContentKalender voor je bedrijf of organisatie.
Altijd te weinig tijd en nu geen zin meer in ad-hoc content verzinnen? Lees dan vooral snel verder en meld je aan!
Belangrijk is dat je in beeld hebt
- WHY: waarom bestaat je bedrijf en waarom doe je de dingen die je doet? Tijdens deze training vul je de WHY in, gebaseerd op de WHY van ‘Simon Sinek’.
- WHO: voor wie maak je de content? Wie is je publiek? Voor wie maak je content? Leer in stappen een persona of een Avatar te maken.
- WHAT:
- wat zou het moeten zijn?
- Wat zou je willen communiceren?
- Wat raakt je publiek?
- Wat voor probleem los je op?
- Sluit het aan bij je branding strategie of je employee branding?
- WHEN: wanneer deel je content? Hoe structureer je content in een Content Kalender?
- WHERE: waar en dan bedoel ik in welk communicatiekanaal/platform, waar zit je doelgroep maar ook waar kan je combinaties maken?
- HOW: hoe kan je dat het beste doen, welke vorm kies je, welk ‘kleurenpallet’ zet je in?
Content kalender
Voor elk bedrijf is de invulling van de Content Kalender anders, het is maatwerk! Hoe zorg je ervoor dat je on- en offline acitivteiten elkaar versterken? Gestructureerd en gepland zodat je het kan voorbereiden en waar nodig als project kan leiden. Hoe zorg je ervoor dat het aansluit bij de bedrijfsstrategie en je doelstellingen. Dat………… vertel ik je in mijn training!!!
Voor wie is deze training?
Je bent werkzaam in de Marketing, Communicatie, Sales of Social Media of je bent zelfstandig ondernemer, ZZP-er en verzorgt je eigen Marketing, Communicatie en Social Media. De Marketingstrategie doelstellingen van je bedrijf zijn helder voor je.
Locatie: Vogelwijk in Den Haag
Voor Curacao data stuur een berichtje
De training/workshop wordt gegeven in een inspirerende omgeving, in mijn huiskamer! Zie ook Huiskamer Workshops voor professionals.
Overal zie je in de B-to-B markt de term ‘huiskamer’ terugkomen. Populair bij de muziekliefhebbers zijn de huiskamer concerten en in elke stad heb je wel een huiskamer restaurant. In de zakelijke meeting branche zie je vergaderzalen die ingericht worden als huiskamers. Dit doet men om zo een inspirerende omgeving te creëren voor de vergaderaars. De locatie promoot dit dan ook als uniek. Inmiddels particulieren die hun eigen huiskamer ter beschikking stellen voor vergaderingen.
Bovendien kan ik voor jou als deelnemer de kosten voor de workshop laag kan houden. Er is plek voor maximaal 7 deelnemers. Dus een een kleine groep, hierdoor er is veel persoonlijke aandacht en ruimte voor het stellen van vragen. Hands-on!
Stuur een mail voor de data in 2019 aan ria@mixmarketing.nl
Programma: van 9.00-16.00 uur
Ochtend
- 9am: Welkom en kennismakeing
- 9.30 am: Wat is content?
- 10.00am: Content strategie, de 7 stappen
- 12.30pm: Lunch
Middag
- 1.30 pm: Maken van een Content jaarkalender a.d.h. van een template
- 3.45pm samenvatten en afsluiten, uitreiking Certificaat
- 4pm einde training
In het ochtend deel zal de strategie en de methode uitgelegd worden en in het middag deel de daad werkelijke invulling van je kalender en we sluiten af met de overhandiging van je certificaat.
Ter voorbereiding
- 3 Bedrijfs of Marketing doelstellingen.
- 4 thema’s die een rol spelen in je bedrijf (denk aan duurzaamheid, veiligheid, digitalisering ect).
- 5 ‘key words’ die belangrijks zijn voor je bedrijf.
Kosten
Kosten voor de workshop zijn € 225,- per persoon, inclusief content kalender template, lunch koffie/thee/water en snacks. Meld je snel aan want het aantal beschikbare plekken is beperkt. Bij meer dan 1 medewerker van hetzelfde bedrijf, € 25,- korting.
Meer informatie over deze training Content Strategie? Vul dan het onderstaande contactformulier in. Graag met vermelding van Content Strategie.
[contact-form-7 id=”5216″ title=”Contact formulier Workshop/training”]
Basis principes ‘Huiskamer workshops voor professionals’
- Inspirerende huiskamer in de Vogelwijk in Den Haag
- Door lidmaatschap Social Media examinar society veel detail kennis beschikbaar
- Lestijden van 09.00 – 12.00 uur en van 13.00 – 16.00 uur
- Opdrachten maken in het werkboek
- Levenslang toegang tot de speciale Facebook groep om je kennis op peil te houden
- Ruimte om sparren
- Maximaal 7 deelnemers
- Gratis templates
- Laptop incl een officepakket noodzakelijk (t.b.v. Contentkalender template in excel)
- Certificaat
- Gratis parkeren
- Lunch, koffie thee, water en snack is inclusief
Tot snel! Ria
Content Strategie | Content marketing | Training Coaching | Advies