Masterclass, training, cursus of workshop, benamingen die je voorbij ziet komen voor opleidingen in een specifiek vakgebied. Hoe chiquer de naam hoe duurder de opleiding. Maar serieus, ‘What’s in a name’? Het gaat er om dat je iets leert! Iets dat je direct kan toepassen. Dat ‘iets’ leer je bij mij in 1 dag; het opzetten van een Content Strategie. Hoe kom je van A naar B? Hoe kom je van ongeorganiseerde, ad-hoc activiteiten naar een gestructureerde uitvoerbare strategie?
Ik hoor je bijna denken, er zijn online genoeg blogs te vinden met informatie. Ja zeker, die zijn er. Deze blogs gaan vaak over de vorm van content. Met de vorm bedoel ik dan bijvoorbeeld een blog, een video of ‘whitepaper’. Dat is de uitvoering! Hoe kom je tot de juiste invulling van de een blog, wat is het verhaal en voor wie is het? Maar ook wie betrekken we binnen de organisatie of wie zijn beïnvloeders voor onze organisatie? Hoe kom je van A naar B? Dat is wat iedere deelnemer voor zijn/haar organisatie gaat invullen.
Zelf probeer ik jaarlijks 1 á 2 marketing opleidingen online te volgen. Dit doe ik om direct op de hoogte te zijn van de nieuwste ontwikkelingen maar ook om de nieuwe kennis te kunnen vertalen en te kunnen inzetten voor mijn klanten of in mijn trainingen. In de laatste opleiding heb ik het onderstaande ‘framework’ ontwikkelt: ‘Hoe help ik jou d.m.v. mijn training van A naar B te komen?
Content strategie in 1 dag MIXmarketing CONTENTMIX
Voor MKB ondernemers, want als ondernemer heb je wel vaak de juist basis, weet je dat je positionering of branding van groot belang is. De weg ernaar toe of hoe je het aanpakt is vaak een vraagteken. Laat staan de tijd of een enorm beschikbaar budget.
Voor Marketeers, het kost veel moeite om up-to-date te blijven met alle marketingontwikkelingen. De kunst is juist die nieuwe ontwikkelingen te leren die praktisch en goed toepasbaar zijn binnen je eigen organisatie en waarmee jij kan scoren maar ook de handvatten meekrijgt om continue goed te kunnen rapporteren op de voortgang.
Voor Social Mediamedewerkers, vaak heb je te maken met een werkgever, of als je in dienst bent bij een bureau een opdrachtgever, waarvoor even content voor gemaakt moet worden. Zonder visie, strategie en dus de richtlijnen waaraan de uiting moet voldoen. In de workshop leer je dat vast te leggen voor je bedrijf of eventueel een opdrachtgever. Niet Ad hoc maar op langere termijn.
Omdat het maken van een strategie veel meer is dan een update maken. Of het nu voor jezelf is of voor een klant. Het is van fundamenteel belang je strategie te bepalen voor je positionering/branding. Stop schieten met hagel! Zorg voor goede Content marketing.
Met hard werken! Ja ik ben eerlijk, tijdens de training moet je het zelf doen, samen met maximaal 7 andere deelnemers. Ter voorbereiding ontvang je via mail een opdracht. De dag zelf is ingevuld met theorie en opdrachten. Voor de opdrachten ontvang je werkbladen die na elk theorie onderdeel ingevuld gaan worden.
De hele dag door kan je ideeën uitwisselen of feedback ontvangen, ook van andere deelnemers. Je netwerk breidt uit met 7 nieuwe connecties in verschillende branches.
Tijdens de training maak je gebruik van je eigen laptop. Bijvoorkeur met een Microsoft Office pakket voor een excel template. Wifi is vanzelfsprekend aanwezig.
De investering voor deze training is € 225,- (Naf 299,- voor op Curacao) per persoon, inclusief de genoemde deliverables, lunch, koffie/thee/water en snacks. Meld je snel aan want er zijn slechts 7 het beschikbare plekken.
Nog niet gelijk aanmelden? Meld je dan hier aan voor de MIXupdate en ontvang een reminder.
Wil je een ‘in-company’ training voor de stakeholders in je bedrijf? Stuur een mail ria@mixmarketing.nl of bel 06 83030848.
Tot snel,
Ria Luitjes
Meer weten over de ervaring van Ria Luitjes, check linkedIn. Hier kan je ook een paar referenties over mijn trainingen vinden. Klik hier