‘Meet the Sales team, pick their brain’!
Voor het creëren van je Content strategie het van belang de stakeholders binnen je bedrijf in je team te hebben. Daarnaast zou het Sales team je beste vriend moeten zijn!
Heb je regelmatig contact met een aantal topverkopers in je bedrijf? Nee? Plan dan voor 2018 een paar lunches, het liefste met verkopers die actief zijn in Social Media.
‘Pick their brain’, ontdek en vertel jouw verhaal:
- Welk verhaal ze vertellen over je bedrijf.
- Welke middelen ze gebruiken om potentiële klanten, tot klant maken.
- Wat werkt goed en wat negeren ze.
- Wat tirggert ze? Is dat de Top-down target setting of is het iets anders? Zou het tijd kunnen zijn voor een andere targetsetting waarbij het verhaal vertellen wordt beloond in plaats van de werkelijke verkoop? Zie ook mijn blog 3 Take Aways voor ondernemers
- Kom er achter wat de wakkerligpunten van hun klanten zijn.
- Vraag wat ze van je nodig hebben, zodat zij hun werk makkelijker kunnen doen.
- Help hun door te vertellen wat zij kunnen doen om om een ‘Expert status’ te bereiken.
- Neem ze mee in je ‘employee advocacy’plannen.
Wie vertelt het verhaal?
Onthoud dat de verkoper/accountmanager een van de personen is die het verhaal van je bedrijf vertelt. Ik durf te wedden dat tijdens deze lunches de ideeën al opborrelen om te documenteren, te creëren of om bij te sturen. Heb je hulp nodig? dan mag je mij altijd uitnodigen en een keer aan te sluiten ben een van deze lunches!
Succes,
Ria
Meer informatie over Content Strategie, check de Infographic
Deelnemen aan een training in Den Haag mail mijn voor de data @ ria@mixmarketing.nl
Deelnemen aan de eerstvolgende training Content Strategie op Curacao klik hier