Infographic: stappen waardevolle Content Strategie

Infographic: stappen waardevolle Content Strategie

Een goede content strategie is een ‘No Brainer’

Hoe kom je tot een waardevolle Content Strategie? Daarvoor heb ik een stappenplan in de vorm van de: WHY, WHO, WHEN, HOW, WHERE & WHAT ontwikkeld, die opgenomen zijn in de Infographic.

Waarom is een Content strategie een No brainer?

  1. Traditionele reclame draagt steeds minder bij aan de bedrijfsdoelstellingen.
  2. De Content strategie draagt bij aan de verhoging van de omzet, winstbijdrage en KTV.
  3. De Content Strategie draagt bij aan de positionering & branding (deskundigheid en autoriteit).
  4. De Content strategie draagt bij aan een efficiëntere organisatie, zorgt voor structuur en samenhang in de content.
  5. Het is de kapstok voor je organisatie om effectief online te communiceren en te interacteren met je publiek en je doelgroep afhankelijk van de ‘Customer Journey’ fase.
  6. Content is de motor van je Social Media, zonder content blijft je ‘feed’ leeg.
  7. Draagt bij aan de betrokkenheid van je medewerkers; ’employee advocacy’,
  8. Draagt bij aan Company branding; de beste werknemer op de juiste plek.

 

48% van de bedrijven geen Content strategie

Volgens Amerikaans onderzoek heeft 48% van de bedrijven geen Content strategie. Content creatie wordt, veelal ad hoc verzorgd door de Social Media medewerker of Content medewerker. Is de content dan hoogwaardig genoeg? Valt je content op in het content aanbod (‘Content Shock’) anno 2017. Haal je alles uit je content? Zeker niet, er is weinig of geen structuur, er is geen samenhang in de content en betrokkenheid vanuit de organisatie is laag. Breng je Content strategie naar een hoger ‘level’. Betrek binnen je organisatie naast de Marketing manager ook de HR manager en Corporate communicatie en werk samen aan een waardevolle Content strategie.

Wil je hier meer over weten. Neem dan gerust contact op,  of lees ook eens dit blog. Een goede Content Strategie is een ‘no brainer’ als je in 2018 waardevolle en zinvolle content wilt creëren.

Ria

Mail: ria@mixmarketing.nl
Mobiel: 06 83030848

 Marketing & Content tips, nieuws, blogs en trainingen direct in je mailbox ontvangen? 

Ja, ik wil graag MIXupdate lezer worden!