Training: ‘Succesvolle Content Strategie’ op Curacao

Wie is jouw publiek? Beantwoord deze vraag, maar ook vragen zoals WAT, HOE en WAAROM in een
‘hands-on WORKSHOP en sluit af met een certificaat en een ingevulde #ContentKalender voor je bedrijf of organisatie.

Content is KING?

Content is King. Ja, nog steeds is content KING. Eigenlijk is dat niet nieuw, al ver voor de internettijd speelde dit, want kennen wij niet allemaal de term: ‘wie schrijft die blijft’. Hoewel het van oorsprong een spreekwoord is en zoveel betekent als je de boekhouding op orde houden. In een andere context betekent het: ‘wie schrijft blijft in beeld’! En als marketeer willen wij allemaal in beeld zijn bij onze doelgroep. De juiste content maakt ons in de ogen van onze doelgroep een expert, iemand met kennis van zaken en waar ze op kunnen vertrouwen.

Belangrijk is dat je in beeld hebt:

  1. WHO: voor wie maak je de content? Wie is je publiek? Maar ook wie betrek je binnen je organisatie? ‘Employee advocacy’.
  2. WHEN: wanneer deel je content? Hoe structureer je content in een Content Kalender?
  3. WHERE: waar en dan bedoel ik in welk communicatie kanaal, waar zit je doelgroep maar ook waar kan je combinaties maken?
  4. HOW: hoe kan je dat het beste doen, welke vorm kies je, welk kleurenpallet zet je in?
  5. WHY: waarom zou je het willen doen? Past het in je strategie? Sluit het aan bij je doelstelling?
  6. WHAT: wat zou het moeten zijn? Wat zou je willen communiceren? Wat raakt je doelgroep? Sluit het aan bij je branding strategie of je employee branding?

Voor elk bedrijf is de invulling van de Content Kalender anders, het is maatwerk! Maar hoe maak je hier nu een mooi ‘kleurenpallet’ van? Gestructureerd en gepland zodat je het kan voorbereiden en waar nodig als project kan leiden. Hoe zorg je ervoor dat het aansluit bij de bedrijfs strategie en je doelstellingen. Dat………… vertel ik je in mijn training!!!

Voor wie is deze training?

Je bent werkzaam in de Marketing, Communicatie, Sales of Social Media of je bent zelfstandig ondernemer, ZZP-er en verzorgt je eigen Marketing, Communicatie en Social Media. De Marketingstrategie doelstellingen van je bedrijf zijn helder voor je.

Ter voorbereiding:

  1. 3 Bedrijfs of Marketing doelstellingen.
  2. 4 thema’s die een rol spelen in je bedrijf (denk aan duurzaamheid, veiligheid, digitalisering ect).
  3. 5 ‘key words’ die belangrijks zijn voor je bedrijf.
  4. Daarnaast heb je een laptop mee met een officepakket nodig voor de Contenkalender templante in excel.

De training/workshop wordt gegeven in een inspirerende omgeving met een kleine groep deelnemers, er is veel persoonlijke aandacht en ruimte voor het stellen van vragen. Hands-on!

Programma: 5 april van 9.00-16.00 uur in Emmastad, Curaçao

Ochtend
  • 9am: Welkom en kennismakeing
  • 9.30 am: Wat is content?
  • 10.00am: Content strategie, de 7 stappen
  • 12.30pm: Lunch
Middag
  • 1.30 pm: Maken van een Content jaarkalender a.d.h. van een template
  • 3.45pm samenvatten en afsluiten, uitreiking Cetificaat
  • 4pm einde training

In het ochtend deel zal de strategie en de methode uitgelegd worden en in het middag deel de daad werkelijke invulling van je kalender en we sluiten af met de overhandiging van je certificaat.

Kosten

Kosten voor de workshop zijn NAf 299 per persoon, inclusief content kalender template, lunch koffie/thee/water en snacks. Meld je snel aan want het aantal beschikbare plekken is beperkt.

Meer informatie of aanmelden voor de deze training Succesvolle Content Strategie? Vul dan het onderstaande contactformulier in. Graag met vermelding van Content Strategie.