Voor Lejeune Association Management zat ik in de organisatie van de Branchedag 2023.
Samen van elkaar leren en elkaar inspireren. Met elkaar werken aan de vereniging als instrument van DOE-DENKEN.
Als afsluiting voor de #Branchedag2023 voor mijn opdrachtgever Lejeune heb ik een uitgebreid verslag geschreven met hierin veel content soorten verwerkt. Van Video’s en podcasts tot een fotoserie. Een succesvolle dag waarbij 100 genodigden, bestuursleden, commissieleden of professionals betrokken bij de wereld van de brancheorganisaties, in één zaal zaten. Lees hieronder de programmaonderdelen
Opening
Opening door algemeen directeur en eigenaar Jules Lejeune, met als boodschap: ‘Als we kijken naar de stap ‘van duurzaam denken naar DOEN, het thema van de Branchedag, is deze voor ons allen lastig. Met het verstrijken van de tijd stijgt het belang om SAMEN aan de slag te gaan met de steeds groter wordende uitdagingen.’
Keynote
Keynote spreker Michel Scholte, voormalig Minister van de Nieuwe Economie, en oprichter van True Price, het Impact Institute en, recentst, de CSRD Academy, was direct enthousiast toen hij gevraagd werd een bijdrage te leveren aan de Branchedag toen ik hem vroeg via Linkedin.
De 35 minuten durende documentaire ‘The Decade of action’ waarmee de aanwezigen worden meegenomen in de vraag waarom bedrijven all-in moeten gaan op het gebied van duurzaamheid, als we de klimaatdoelstellingen met de SDG’s willen bereiken.
Paneldiscussie
En een paneldiscussie met negen panelleden onder leiding van moderator Bert Van Loon. Een verenigingsdebat in drie delen met panelleden uit verschillende generaties met diverse achtergronden, aan de hand van drie cases uit de praktijk van brancheorganisaties. De brancheorganisatie als versneller van duurzaamheidsinitiatieven.
Netwerkborrel
Na afloop was er tijdens de netwerkborrel de mogelijkheid om de permanente SDG-expositie in het Museon / Omniversum te bezoeken.
Lees hier het volledige verslag.
Meer weten over de services van MIXmarketing. Stuur een bericht