Tijdens een netwerk diner van Bites & Business* in Den Haag, kreeg ik de kans om een vraag aan de groep te stellen. Miin apecialismeS ligt op het snijvlak van Branding en Marketing; Content Strategie. Aangezien ik nieuwsgiering ben ingesteld en altijd op zoek ben naar nieuwe inzichten, ging ik hier graag op in.
Mijn vraag, geschreven op een enveloppe:
‘48% van de Amerikaanse bedrijven heeft geen Content Strategie, dus ook geen Content Kalender.
Ik ben benieuwd hoe het is gesteld met de Nederlandse ondernemers en bedrijven? Dus mijn vraag aan jou is:’ heeft jouw bedrijf of het bedrijf/organisatie waarvoor je werkt een Content Kalender?’
De respons was hoog. Van de 11 overige aanwezigen, heb ik van 10 deelnemers een reactie in de enveloppe mogen ontvangen.
1 deelnemer gaf aan: ‘ik heb een hele kleine Content Kalender, meestal plan ik een maand vooruit’.
9 deelnemers gaven aan. ‘Nee, ik heb geen Content kalender’. Dat is dus best een groot aantal, 90% en dus veel meer dan de 48% van de Amerikaanse bedrijven die geen Content kalender hebben.
Het mag duidelijk zijn dat in dit onderzoekje de steekproef lang niet groot genoeg is en daardoor dus niet echt representatief. Dus ik ben op zoek naar meer reacties op mijn vraag.
Heeft jouw bedrijf een Content Kalender?
Je mag reageren op deze update, maar een persoonlijk berichtje of een mailtje zal ik ook zeker waarderen! De resultaten en inzichten zal ik ook weer delen in dit netwerk.
Een Content Kalender is een uitgewerkt resultaat van je Content Strategie. De Content kalender is een ‘plantool’ en brengt structuur in je activiteiten. Dus overzicht en rust voor een heel jaar. Maar ook zorgt het voor de samenhang in je content en inzicht in je benodigde budget.
Groet,
Ria
* Bites & Business is een landelijk netwerk met ondernemende vrouwen zowel zelfstandig als in loondienst. Regionaal worden er evenementen georganiseerd zo ook geregeld een diner.