Heeft jouw bedrijf een Content Strategie Kalender? [klein onderzoek]
Ria Luitjes
‘48% van de Amerikaanse bedrijven heeft geen Content Strategie, dus ook geen Content Kalender.
Ik ben benieuwd hoe het is gesteld met de Nederlandse ondernemers en bedrijven? Dus mijn vraag aan jou is:’ heeft jouw bedrijf of het bedrijf/organisatie waarvoor je werkt een Content Kalender?’
Heeft jouw bedrijf een Content Strategie en dus een Content Kalender? [klein onderzoek]
48% van de Amerikaanse bedrijven heeft geen Content Strategie
Tijdens een netwerk diner van Bites & Business* in Den Haag, kreeg ik de kans om een vraag aan de groep te stellen. Miin apecialismeS ligt op het snijvlak van Branding en Marketing; Content Strategie. Aangezien ik nieuwsgiering ben ingesteld en altijd op zoek ben naar nieuwe inzichten, ging ik hier graag op in.
Mijn vraag, geschreven op een enveloppe:
‘48% van de Amerikaanse bedrijven heeft geen Content Strategie, dus ook geen Content Kalender. Ik ben benieuwd hoe het is gesteld met de Nederlandse ondernemers en bedrijven? Dus mijn vraag aan jou is:’ heeft jouw bedrijf of het bedrijf/organisatie waarvoor je werkt een Content Kalender?’
Blijkt dat 90% geen content Strategie heeft
De respons was hoog. Van de 11 overige aanwezigen, heb ik van 10 deelnemers een reactie in de enveloppe mogen ontvangen.
1 deelnemer gaf aan: ‘ik heb een hele kleine Content Kalender, meestal plan ik een maand vooruit’.
9 deelnemers gaven aan. ‘Nee, ik heb geen Content kalender’. Dat is dus best een groot aantal, 90% en dus veel meer dan de 48% van de Amerikaanse bedrijven die geen Content kalender hebben.
Belangrijke inzichten
‘Eigenlijk weet ik niet zo goed wat een Content kalender is’.
‘Nog niet maar wel een goed idee, ik worstel weleens met wat op welke manier naar buiten brengen’.
‘Ik ga op je website kijken want ik wil er meer van weten. Maar is het ook van meerwaarde voor een zelfstandige?’
‘In Nederland lopen we denk ik 5 jaar achter bij Amerika ;-)’
Meer reacties gevraagd
Het mag duidelijk zijn dat in dit onderzoekje de steekproef lang niet groot genoeg is en daardoor dus niet echt representatief. Dus ik ben op zoek naar meer reacties op mijn vraag.
Heeft jouw bedrijf een Content Kalender?
Je mag reageren op deze update, maar een persoonlijk berichtje of een mailtje zal ik ook zeker waarderen! De resultaten en inzichten zal ik ook weer delen in dit netwerk.
Wat is een Content Kalender?
Een Content Kalender is een uitgewerkt resultaat van je Content Strategie. De Content kalender is een ‘plantool’ en brengt structuur in je activiteiten. Dus overzicht en rust voor een heel jaar. Maar ook zorgt het voor de samenhang in je content en inzicht in je benodigde budget.
Groet,
Ria
* Bites & Business is een landelijk netwerk met ondernemende vrouwen zowel zelfstandig als in loondienst. Regionaal worden er evenementen georganiseerd zo ook geregeld een diner.
Voor het TLN-magazine HUB nr. 2 heb ik een artikel geschreven voor de speciale bijlage over ketensamenwerking. Dit vanuit mijn werkzaamheden voor PayChecked in Transport. Het
Voor Lejeune Association Management zat ik in de organisatie van de Branchedag 2023. Samen van elkaar leren en elkaar inspireren. Met elkaar werken aan de
Voor de CA+ gecertificeerde bedrijven organiseert MIXmarketing voor de tweede keer de Data Privacy Dag. 27 januari 2023 is de dag om je vertrouwelijke materialen
Per 1 juli 2023 bestaat alleen Googel Analytics 4. Iedereen moet dus overstappen. Goed moment om hier in het laagseizoen aandacht aan te besteden. Zodat
Heeft jouw bedrijf een Content Strategie Kalender? [klein onderzoek]
Ria Luitjes
Heeft jouw bedrijf een Content Strategie en dus een Content Kalender? [klein onderzoek]
48% van de Amerikaanse bedrijven heeft geen Content Strategie
Tijdens een netwerk diner van Bites & Business* in Den Haag, kreeg ik de kans om een vraag aan de groep te stellen. Miin apecialismeS ligt op het snijvlak van Branding en Marketing; Content Strategie. Aangezien ik nieuwsgiering ben ingesteld en altijd op zoek ben naar nieuwe inzichten, ging ik hier graag op in.
Mijn vraag, geschreven op een enveloppe:
‘48% van de Amerikaanse bedrijven heeft geen Content Strategie, dus ook geen Content Kalender.
Ik ben benieuwd hoe het is gesteld met de Nederlandse ondernemers en bedrijven? Dus mijn vraag aan jou is:’ heeft jouw bedrijf of het bedrijf/organisatie waarvoor je werkt een Content Kalender?’
Blijkt dat 90% geen content Strategie heeft
De respons was hoog. Van de 11 overige aanwezigen, heb ik van 10 deelnemers een reactie in de enveloppe mogen ontvangen.
1 deelnemer gaf aan: ‘ik heb een hele kleine Content Kalender, meestal plan ik een maand vooruit’.
9 deelnemers gaven aan. ‘Nee, ik heb geen Content kalender’. Dat is dus best een groot aantal, 90% en dus veel meer dan de 48% van de Amerikaanse bedrijven die geen Content kalender hebben.
Belangrijke inzichten
Meer reacties gevraagd
Het mag duidelijk zijn dat in dit onderzoekje de steekproef lang niet groot genoeg is en daardoor dus niet echt representatief. Dus ik ben op zoek naar meer reacties op mijn vraag.
Heeft jouw bedrijf een Content Kalender?
Je mag reageren op deze update, maar een persoonlijk berichtje of een mailtje zal ik ook zeker waarderen! De resultaten en inzichten zal ik ook weer delen in dit netwerk.
Wat is een Content Kalender?
Een Content Kalender is een uitgewerkt resultaat van je Content Strategie. De Content kalender is een ‘plantool’ en brengt structuur in je activiteiten. Dus overzicht en rust voor een heel jaar. Maar ook zorgt het voor de samenhang in je content en inzicht in je benodigde budget.
Groet,
Ria
* Bites & Business is een landelijk netwerk met ondernemende vrouwen zowel zelfstandig als in loondienst. Regionaal worden er evenementen georganiseerd zo ook geregeld een diner.
Gerelateerde blogs
http://www.mixmarketing.nl/2017/11/16/infographic-content-strategie/
http://www.mixmarketing.nl/2017/10/03/in-7-stappen-naar-een-content-strategie/
Share:
Related Posts
Artikel in TLN HUB-magazine: van Ketenverantwoordelijkheid naar Ketensamenwerking
Voor het TLN-magazine HUB nr. 2 heb ik een artikel geschreven voor de speciale bijlage over ketensamenwerking. Dit vanuit mijn werkzaamheden voor PayChecked in Transport. Het
Branchedag 2023 Lejeune
Voor Lejeune Association Management zat ik in de organisatie van de Branchedag 2023. Samen van elkaar leren en elkaar inspireren. Met elkaar werken aan de
Data Privacy Dag 27 januari 2023
Voor de CA+ gecertificeerde bedrijven organiseert MIXmarketing voor de tweede keer de Data Privacy Dag. 27 januari 2023 is de dag om je vertrouwelijke materialen
Global Dutchies organiseert Google Analytics 4 webinar
Per 1 juli 2023 bestaat alleen Googel Analytics 4. Iedereen moet dus overstappen. Goed moment om hier in het laagseizoen aandacht aan te besteden. Zodat
Social Media dag
Vandaag, 30 juni 2022 is het Social-Media dag. Is dat belangrijk? Nee helemaal niet. Alleen zet het mij wel aan het denken, aangezien ik veel