Heeft jouw bedrijf een Content Strategie Kalender? [klein onderzoek]
Ria Luitjes
‘48% van de Amerikaanse bedrijven heeft geen Content Strategie, dus ook geen Content Kalender.
Ik ben benieuwd hoe het is gesteld met de Nederlandse ondernemers en bedrijven? Dus mijn vraag aan jou is:’ heeft jouw bedrijf of het bedrijf/organisatie waarvoor je werkt een Content Kalender?’
Heeft jouw bedrijf een Content Strategie en dus een Content Kalender? [klein onderzoek]
48% van de Amerikaanse bedrijven heeft geen Content Strategie
Tijdens een netwerk diner van Bites & Business* in Den Haag, kreeg ik de kans om een vraag aan de groep te stellen. Miin apecialismeS ligt op het snijvlak van Branding en Marketing; Content Strategie. Aangezien ik nieuwsgiering ben ingesteld en altijd op zoek ben naar nieuwe inzichten, ging ik hier graag op in.
Mijn vraag, geschreven op een enveloppe:
‘48% van de Amerikaanse bedrijven heeft geen Content Strategie, dus ook geen Content Kalender. Ik ben benieuwd hoe het is gesteld met de Nederlandse ondernemers en bedrijven? Dus mijn vraag aan jou is:’ heeft jouw bedrijf of het bedrijf/organisatie waarvoor je werkt een Content Kalender?’
Blijkt dat 90% geen content Strategie heeft
De respons was hoog. Van de 11 overige aanwezigen, heb ik van 10 deelnemers een reactie in de enveloppe mogen ontvangen.
1 deelnemer gaf aan: ‘ik heb een hele kleine Content Kalender, meestal plan ik een maand vooruit’.
9 deelnemers gaven aan. ‘Nee, ik heb geen Content kalender’. Dat is dus best een groot aantal, 90% en dus veel meer dan de 48% van de Amerikaanse bedrijven die geen Content kalender hebben.
Belangrijke inzichten
‘Eigenlijk weet ik niet zo goed wat een Content kalender is’.
‘Nog niet maar wel een goed idee, ik worstel weleens met wat op welke manier naar buiten brengen’.
‘Ik ga op je website kijken want ik wil er meer van weten. Maar is het ook van meerwaarde voor een zelfstandige?’
‘In Nederland lopen we denk ik 5 jaar achter bij Amerika ;-)’
Meer reacties gevraagd
Het mag duidelijk zijn dat in dit onderzoekje de steekproef lang niet groot genoeg is en daardoor dus niet echt representatief. Dus ik ben op zoek naar meer reacties op mijn vraag.
Heeft jouw bedrijf een Content Kalender?
Je mag reageren op deze update, maar een persoonlijk berichtje of een mailtje zal ik ook zeker waarderen! De resultaten en inzichten zal ik ook weer delen in dit netwerk.
Wat is een Content Kalender?
Een Content Kalender is een uitgewerkt resultaat van je Content Strategie. De Content kalender is een ‘plantool’ en brengt structuur in je activiteiten. Dus overzicht en rust voor een heel jaar. Maar ook zorgt het voor de samenhang in je content en inzicht in je benodigde budget.
Groet,
Ria
* Bites & Business is een landelijk netwerk met ondernemende vrouwen zowel zelfstandig als in loondienst. Regionaal worden er evenementen georganiseerd zo ook geregeld een diner.
OTA Booking – dot – com waarschuwt dat kunstmatige intelligentie (AI) leidt tot een sterke toename van reisoplichtingen. Volgens hun internetveiligheidsexpert, Marnie Wilking, is er
Ter gelegenheid van haar 60-jarig bestaan organiseert Lejeune Association Management voor de tweede maal de Mans Lejeune Award (MLA). Ditmaal richt de MLA (vernoemd naar
Voor op de website van CA+ Certificering schreef Ria Luitjes het artikel: ‘voordeur veilig, achterdeur in gevaar – de tegenstrijdige investeringen in onze privacy’. ‘In
Global Dutchies viert 5-jarig jubileum. In vijf jaar is het netwerk uitgegroeid tot een netwerk van sterke, avontuurlijke vrouwen wereldwijd. Met veel inspirerende verhalen, unieke
Heeft jouw bedrijf een Content Strategie Kalender? [klein onderzoek]
Ria Luitjes
Heeft jouw bedrijf een Content Strategie en dus een Content Kalender? [klein onderzoek]
48% van de Amerikaanse bedrijven heeft geen Content Strategie
Tijdens een netwerk diner van Bites & Business* in Den Haag, kreeg ik de kans om een vraag aan de groep te stellen. Miin apecialismeS ligt op het snijvlak van Branding en Marketing; Content Strategie. Aangezien ik nieuwsgiering ben ingesteld en altijd op zoek ben naar nieuwe inzichten, ging ik hier graag op in.
Mijn vraag, geschreven op een enveloppe:
‘48% van de Amerikaanse bedrijven heeft geen Content Strategie, dus ook geen Content Kalender.
Ik ben benieuwd hoe het is gesteld met de Nederlandse ondernemers en bedrijven? Dus mijn vraag aan jou is:’ heeft jouw bedrijf of het bedrijf/organisatie waarvoor je werkt een Content Kalender?’
Blijkt dat 90% geen content Strategie heeft
De respons was hoog. Van de 11 overige aanwezigen, heb ik van 10 deelnemers een reactie in de enveloppe mogen ontvangen.
1 deelnemer gaf aan: ‘ik heb een hele kleine Content Kalender, meestal plan ik een maand vooruit’.
9 deelnemers gaven aan. ‘Nee, ik heb geen Content kalender’. Dat is dus best een groot aantal, 90% en dus veel meer dan de 48% van de Amerikaanse bedrijven die geen Content kalender hebben.
Belangrijke inzichten
Meer reacties gevraagd
Het mag duidelijk zijn dat in dit onderzoekje de steekproef lang niet groot genoeg is en daardoor dus niet echt representatief. Dus ik ben op zoek naar meer reacties op mijn vraag.
Heeft jouw bedrijf een Content Kalender?
Je mag reageren op deze update, maar een persoonlijk berichtje of een mailtje zal ik ook zeker waarderen! De resultaten en inzichten zal ik ook weer delen in dit netwerk.
Wat is een Content Kalender?
Een Content Kalender is een uitgewerkt resultaat van je Content Strategie. De Content kalender is een ‘plantool’ en brengt structuur in je activiteiten. Dus overzicht en rust voor een heel jaar. Maar ook zorgt het voor de samenhang in je content en inzicht in je benodigde budget.
Groet,
Ria
* Bites & Business is een landelijk netwerk met ondernemende vrouwen zowel zelfstandig als in loondienst. Regionaal worden er evenementen georganiseerd zo ook geregeld een diner.
Gerelateerde blogs
http://www.mixmarketing.nl/2017/11/16/infographic-content-strategie/
http://www.mixmarketing.nl/2017/10/03/in-7-stappen-naar-een-content-strategie/
Share:
Related Posts
Oplichting in reisbranche via OTA booking stijging tot wel 900%
OTA Booking – dot – com waarschuwt dat kunstmatige intelligentie (AI) leidt tot een sterke toename van reisoplichtingen. Volgens hun internetveiligheidsexpert, Marnie Wilking, is er
Artikel in TLN HUB-magazine: Belt transport versterkt HR met PayChecked in Transport
Meer over PayChecked in Transport https://paychecked.nl/
AWARD – Mans Lejeune Award 2024 – thema duurzaamheid
Ter gelegenheid van haar 60-jarig bestaan organiseert Lejeune Association Management voor de tweede maal de Mans Lejeune Award (MLA). Ditmaal richt de MLA (vernoemd naar
Artikel voor CA+: beveiliging ‘voordeur’ en open laten staan van de achterdeur
Voor op de website van CA+ Certificering schreef Ria Luitjes het artikel: ‘voordeur veilig, achterdeur in gevaar – de tegenstrijdige investeringen in onze privacy’. ‘In
Global Dutchies viert 5-jarig jubileum met mooie prijzen
Global Dutchies viert 5-jarig jubileum. In vijf jaar is het netwerk uitgegroeid tot een netwerk van sterke, avontuurlijke vrouwen wereldwijd. Met veel inspirerende verhalen, unieke