Hoe organiseer je een event voor 100 deelnemers op Saba?

Een keer in de 2 jaar vindt de onderwijs conferentie van OCW in Caribisch Nederland plaats. MIXmarketing kreeg de kans om de uitdaging aan te gaan om in 2013 de onderwijs conferentie te organiseren op Saba.

Onderwijs Conferentie OCW

Een keer in de 2 jaar vindt de onderwijs conferentie van OCW in Caribisch Nederland plaats. MIXmarketing kreeg de kans om de uitdaging aan te gaan om in 2013 de onderwijs conferentie te organiseren op Saba. De eerste keer, 2 jaar geleden was de conferentie op Bonaire. Elk eiland in Caribisch Nederland is een keer aan de beurt zo dus ook Saba.

Saba:

–  Een  prachtig eiland met nog geen 2000 inwoners, waarvan 475 gezinnen en 500 ‘Medical students’ met name uit de USA.

–  Een eiland  met het kleinste commerciële vliegveld te wereld heeft. Per vliegtuig kunnen er 16 personen mee vanaf St Maarten. De vlucht duurt 13 minuten. Als de wind niet goed staat wordt er niet geland. Het alternatief is 2 uur durende boottocht op een vaak vrij heftige zee.

–  Officieel heeft Saba 80 hotelbedden beschikbaar. Gezien de aard en het programma van de conferentie vielen er al 20 hotelkamers af doordat ze diep in een bos gesitueerd waren. Ook accommodaties hoog op een berg en alleen te bereiken via 119 traptreden vielen af. De deelnemers hierdoor over 20 verschillende locaties verspreid.

100 deelnemers invliegen

De ongeveer 100 deelnemers voor de conferentie  kwamen vanuit Bonaire, St Eustatius, Curaçao maar ook uit Nederland. De delegatie vanuit Nederland bestond tevens uit de Staats Secretaris van OCW: Sander Dekker. Die gelijk deze conferentie combineerde met een kennismakingen bezoek aan de BES eilanden.

Alles importeren

Er komt nogal wat bij kijken om een event te organiseren voor bijna 100 personen. Zeker op een eiland waarop alles geïmporteerd moet worden. Ook de items die nodig zijn voor een dergelijke conferentie.  De meest essentiële items in de organisatie van een dergelijk event:

–       Ruime voorbereidingstijd 6-9 maanden.
–       Lokale ondersteuning is een ‘must’.
–       Dagelijkse afstemming met de diverse partijen.
–       ‘Militaire precisie’.
–       Check, check, dubbel check.
–       Persoonlijk in de communicatie naar de deelnemers.
–       Flexibele opstelling en stress bestending zijn.
–       Alles met een smile……

 

Ontvangst van de deelnemers in stijl door de vertegenwoordiging van het Bureau van Toerisme van Saba. (Foto’s: Communicatie RCN).

Aangeklede conferentie zaal.

foto Elaine en ik

Elaine Marchena Communicatie RCN & Ria Luitjes.

Foto Sharon en Lisa

Lokale ondersteuning Sharon Orleano en Lisa Hassell.

Officials op de eerste rij volgens protocol.

Klik hier voor het persbericht online.

 

De welwillendheid van de overheid, de lokale ondernemers en de bevolking op Saba hebben deze conferentie tot een succes gemaakt. Het hebben van een ‘dreamteam’ heeft er toe geleid dat dit event vlekkeloos verlopen is. Persoonlijk zijn wij er trots op dat in de evaluatie van OCW Rijksdienst Caribsch Nederland de organisatie van de onderwijs conferentie met een 9 beloond is.

Meer weten over de onderwijs conferentie op Saba? Ben je op zoek naar iemand die jouw ‘Business event’ kan organiseren? Bel ons!

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
On Key

Related Posts

social media dag blog ria luitjes mixmarketing

Social Media dag

Vandaag, 30 juni 2022 is het Social-Media dag. Is dat belangrijk? Nee helemaal niet. Alleen zet het mij wel aan het denken, aangezien ik veel

webinar user tips zoom

Zoom tips & tricks

Webinar: Studenten voor studenten.
We weten na twee jaar corona en vele online-sessies inmiddels wel hoe het werkt. Toch zie ik dagelijks online dingen die beter kunnen. Zeker als je een leuke rol hebt tijdens deze webinars. Daarom speciaal voor de Webinars voor RCN /OCW op 29 en 31 maart hieronder meerder tips voordat de sessie begint en tijdens de sessie.

webinar Chantal Schinkels

Seminar De IT-GIRL

Naast dat ik Soroptimist ben vind ik het erg leuk dat ik ook dit online webinar mag organiseren voor naar verwachting toch zeker 100 aanwezigen.