Infographic: stappen waardevolle Content Strategie
Een goede content strategie is een ‘No Brainer’
Een infographic, hoe kom je tot een waardevolle Content Strategie? Daarvoor heb ik een stappenplan in de vorm van de: WHY, WHO, WHEN, HOW, WHERE & WHAT ontwikkeld, die opgenomen zijn in de Infographic.
Waarom is een Content strategie een No brainer?
- Traditionele reclame draagt steeds minder bij aan de bedrijfsdoelstellingen.
- Draagt bij aan de verhoging van de omzet, winstbijdrage en KTV.
- De Content Strategie is bepalend voor je positionering & branding (deskundigheid en autoriteit).
- De Contentkalender draagt bij aan een efficiëntere organisatie, zorgt voor structuur en samenhang in de content.
- Het is de kapstok voor je organisatie om effectief online te communiceren en te interacteren met je publiek en je doelgroep afhankelijk van de ‘Customer Journey’ fase.
- Content is de motor van je Social Media, zonder content blijft je ‘feed’ leeg.
- Draagt bij aan de betrokkenheid van je medewerkers; ’employee advocacy’,
- Draagt bij aan Company branding; de beste werknemer op de juiste plek.
48% van de bedrijven geen Content strategie
Volgens Amerikaans onderzoek heeft 48% van de bedrijven geen Content strategie. Content creatie wordt, veelal ad hoc verzorgd door de Social Media medewerker of Content medewerker. Is de content dan hoogwaardig genoeg? Valt je content op in het content aanbod (‘Content Shock’) anno 2017. Haal je alles uit je content? Zeker niet, er is weinig of geen structuur, er is geen samenhang in de content en betrokkenheid vanuit de organisatie is laag. Breng je Content strategie naar een hoger ‘level’.
Wil je hier meer over weten. Neem dan gerust contact op, of lees ook eens dit blog. Een goede Content Strategie is een ‘no brainer’ als je waardevolle en zinvolle content wilt creëren.
Ria
Mail: ria@mixmarketing.nl
Mobiel: 06 83030848
Content Strategie | Content Marketing | Training | Advies