Door de beperkingen als gevolg van corona heb ik naast de fysieke trainingen, in 2020 mijn training ook omgezet naar 3 online modules. De reacties zijn zeer positief, mede door het internationale karakter van mijn klanten die nu makkelijk kunnen aansluiten. De inhoud blijft hetzelfde met de aanpassingen aan de huidige ontwikkelingen. De lengte is aangepast naar het concentratievermogen van mensen online. Dus niet in één dag, maar in drie opeenvolgende online-sessies. We gaan werken aan de marketing voor je bedrijf. Een Content Strategie is een ‘must’ is in deze tijd.
Hoe kom je van A naar B? Van ongeorganiseerde, ad-hoc activiteiten naar een gestructureerde uitvoerbare strategie? Het belopen van het pad van A naar B dat leer je in deze pragmatische content strategie training.
Maak je eigen waardevolle Content Marketing Strategie in 7 stappen. Een online ‘hands-on’ training bestaande uit drie sessies van 2 uur met diverse werkopdrachten en templates o.a. voor een Persona, de Customer Journey en een Contentkalender.
Met een gedetailleerd handboek doorlopen we de stappen van de positionering van je bedrijf, inzicht in je publiek, de juiste boodschap, timing, de platforms en de vorm waarin je communiceert.
Een strategie die zorgt voor structuur inzicht en consistentie. Een strategie die zorgt voor het betrekken van je medewerkers, ontdekt wat de magneetwerking van je collega’s is op klanten en potentiële klanten?
Online Content Strategie trainingen
Voor wie is deze training interessant?
Voor Ondernemers, want als ondernemer heb je meestal wel de juist basis, en weet je dat je positionering of branding van groot belang is. De weg ernaar toe of hoe je het aanpakt, is vaak een vraagteken. Laat staan de tijd of een beschikbaar budget. Huur je vervolgens wel iemand in om je beheer te doen dan weet je dat het meer inhoud dan een simpele update maken!
Voor Marketeers, het kost veel moeite om up-to-date te blijven met alle marketingontwikkelingen. De kunst is juist die nieuwe ontwikkelingen te leren die praktisch en goed toepasbaar zijn binnen je eigen organisatie en waarmee jij kan scoren, maar ook de handvatten meekrijgt om continue goed te kunnen rapporteren op de voortgang.
Voor Social Media-medewerkers, vaak heb je te maken met een werkgever, of als je in dienst bent bij een bureau een opdrachtgever, waarvoor even content voor gemaakt moet worden. Zonder visie, strategie en dus de richtlijnen waaraan de uiting moet voldoen. In de workshop leer je dat vast te leggen voor je bedrijf of eventueel een opdrachtgever. Niet Ad hoc maar op langere termijn.
Waarom moet ik de Online Content Strategie trainingen volgen?
Omdat het maken van een strategie veel meer is dan een berichtje maken voor je Facebookpagina, – Facebookgroep of Linkedin pagina. Of het nu voor jezelf is of voor een klant. Het is van fundamenteel belang de strategie te bepalen voor je positionering/branding. Stop schieten met hagel! Zorg voor goede Content Marketing. Zorg voor een goed plan. Want zonder plan geen uitvoering!
Data online trainingen
stuur een email voor de beschikbare data aan ria@mixmarketing.nl
Gezien de verschillende tijdzones waarin de deelnemers leven zal de training hoofdzakelijk in de middag plaatsvinden.
Platform: via ZOOM. Het is een betaalde versie, dus AVG proof. Hiervoor ontvang je voor aanvang van de training een link, een code en een wachtwoord.
Programma van de trainingen
- Sessie 1, totaal 2 uur
- Wat is een Content Strategie?
- Wat is er veranderd, definitie en trends
- Stap 1 en 2 van de 7 stappen
- Sessie 2, totaal 2 uur
- Stap 3 en 4 van de 7 stappen
- Sessie 3, totaal 2 uur
- Stap 5, 6 en 7 van de 7 stappen
- Opzetten van je Content Kalender
- Afronden en samenvatten
Hoe? Met hard werken!
Met hard werken! De training is ingevuld met theorie, cases, uitleg en opdrachten. Ik ben eerlijk, tijdens de training neem ik je me van A naar B in 7 stappen elke stap bevat voor jou 1 of meerdere opdrachten in je werkboek. Tijdens de sessies en via een speciale groep kun je ideeën uitwisselen of feedback ontvangen, ook van andere deelnemers. Ter voorbereiding ontvang je via de groep of mail een opdracht.
Wat zijn de deliverables?
- Een Content Strategie opgebouwd in 7 belangrijke stappen.
- Inclusief o.a.:
- Een omschrijving van je WHY, je positionering.
- een Persona of Avatar, wat is hun pijn en frustratie. Wat zijn de angsten en gevolgen. Wat is de ambitie en zijn de doelen en belangen. Maar ook wat zijn de ‘Psygographics’.
- De fases van de ‘Customer Journey’ + de 3B’s (behoefte, belofte, bewijs).
- Hoe ziet je content eruit? Welke vorm gebruik je?
- Een methode en template voor je Content kalender.
- Het content strategiewerkboek.
- Een digitaal certificaat.
Kortom veel nieuwe inzichten, kennis en een uitvoerbaar plan. Zodat je direct aan de slag kan als het weer mogelijk is.
Wil je deze training incompany aanbieden aan je eigen medewerkers? Met medewerkers uit verschillende bedrijfsonderdelen werken aan de content strategie. Dat kan! Stuur mij een email. We gaan dan ook specifiek in op branche gerelateerde zaken. Dit geldt overigens ook voor de Social Ambassadors training.
Tel + Whatsapp: +31 6 83030848
Eén reactie