Hoe betrek ik mijn medewerkers bij de content van ons bedrijf, zorg ik voor Social Ambassadors en zorg ik voor employee advocacy in mijn bedrijf of organisatie?
Uit onderzoek van Hootsuite blijkt dat de ‘technische expert’, de ‘academische expert’ en ‘mensen zoals jijzelf’, als zeer betrouwbaar worden ervaren als het gaat om informatie of content over je merk of bedrijf. Dit zijn dan ook de personen binnen je bedrijf die je wilt betrekken bij Employee Advocacy. Dit zijn de mensen die je graag helpt om een Social Ambassadors te worden. Laat hen het verhaal van je bedrijf of merk vertellen.
Waarom zou ik mijn medewerkers willen betrekken bij mijn Content marketing en Social Media activiteiten?
Als werkgever dien je de medewerkers hierin te faciliteren. Daarvoor heeft MIXmarketing een training ontwikkelt die hiervoor uitermate geschikt is. Kort maar krachtig, to the point, één dagdeel actief werken aan je ambassadeurschap.
Medewerkers van verschillende afdelingen. Dus niet alleen Management, Marketing & communicatie maar ook sales, service, techniek, aftersales, bakoffice, financiën. Iedere medewerker kan een beÏnvloeder zijn voor zijn/haar eigen peers.
Op de foto: verschillende medewerkers van DYNAF BV volgen de Social Ambassadors training op lokatie. DYNAF is een technisch georiënteerd bedrijf in de levering van energie. Zij leveren services op het gebied van o.a. generatoren, zonnepanelen, solar, elektrische auto’s en laadpalen/stations.
Er wordt serieus gewerkt tijdens een training. Bij elk onderdeel zijn er opdrachten die de deelnemers ter plekke onder begeleiding van trainster Ria Luitjes uitvoeren. Hiervoor word live gebruik gemaakt van de bestaande platforms. Het meenemen van een laptop met inlog account is dus van groot belang.
In een gesprek vooraf zal de huidige Marketing/content strategie besproken worden zodat de training naadloos aansluit.
MIXmarketing helpt bedrijven met Employee Advocacy door het trainen van medewerkers tot Social Ambassadors. Meer weten mail ria@mixmarketing.nl of bel /whatsapp +31 683030848.
Ook helpt MIXmarketing bedrijven met het ontwikkelen van een waardevolle en uitvoerbare Content strategieën. Deze strategie komt tot stand met het zelf ontwikkelde 9-stappen model. Dit zorgt voor structuur door een content kalender.
Ook kun je deze kennis opdoen via een masterclass van één dag. Naast de Content kalender ga je zelf aan de slag met het bijgeleverde werkboek. We maken o.a. Persona’s, en de Customer Journey voorzien van de verschillende boodschappen (gebaseerd op de 3B’s) voor de verschillende touchpoints.
Meer weten over de masterclass / training lees hier het programma, mail ria@mixmarketing.nl of bel /whatsapp +31 683030848.
NB: trainingen in zowel Engels als het Nederlands.
Ria