Training: Creëer je content strategie

WHO, WHEN, WHERE, HOW, WHY & WHAT? Hoe maak je een een mooi content 'kleurenpallet'? Gestructureerd en gepland zodat je het kan voorbereiden. Maar nog belangrijker dat het aansluit bij je strategie en je doelstellingen. Dat vertel ik je in mijn workshop.

Content is KING?

Content is King. Ja, nog steeds is content KING. Eigenlijk is dat niet nieuw, al ver voor de internettijd speelde dit, want kennen wij niet allemaal de term: ‘wie schrijft die blijft’. Hoewel het van oorsprong een spreekwoord is en zoveel betekent als je de boekhouding op orde houden. In een andere context betekent het: ‘wie schrijft blijft in beeld’! En als marketeer willen wij allemaal in beeld zijn bij onze doelgroep. De juiste content maakt ons in de ogen van onze doelgroep een expert, iemand met kennis van zaken en waar ze op kunnen vertrouwen.

Belangrijk is dat je in beeld hebt

  • WHO: voor wie maak je de content? Wie is je publiek? Maar ook wie betrek je binnen je organisatie? ‘Employee advocacy’.
  • WHEN: wanneer deel je content? Hoe structureer je content in een kalender?
  • WHERE: waar en dan bedoel ik in welk communicatie kanaal, waar zit je doelgroep maar ook waar kan je combinaties maken?
  • HOW: hoe kan je dat het beste doen, welke vorm kies je, welk kleurenpallet zet je in?
  • WHY: waarom zou je het willen doen? Past het in je strategie? Sluit het aan bij je doelstelling?
  • WHAT: wat zou het moeten zijn? Wat zou je willen communiceren? Wat raakt je doelgroep? Sluit het aan bij je branding strategie of je employee branding?

Waar moet je aan denken bij content

  • Product launch
  • Evenement van het bedrijf
  • teamuitje
  • Jubileum
  • Een campagne
  • een award
  • Een video
  • Een blog
  • een eigen blog
  • Een gastblog e.t.c.

Content strategie is maatwerk

Het lijstje kan je zeker nog langer maken. Voor elk bedrijf is de invulling van de content kalender anders, het is maatwerk! Maar hoe maak je hier nu een mooi kleurenpallet van? Gestructureerd en gepland zodat je het kan voorbereiden en waar nodig als project kan leiden. Hoe zorg je ervoor dat het aansluit bij de bedrijfs strategie en je doelstellingen. Dat………… vertel ik je in mijn workshop!!!

 

Wat gaan we doen?

We gaan een jaarkalender maken afgestemd op de missie van jouw bedrijf en de Marketing/Communicatie strategie. In de workshop/training leer je een methode die je eenvoudig kan aanpassen aan je eigen behoefte.

Plan voor een geheel jaar je content, ad hoc communicatie behoort tot het verleden tenzij het gaat om direct inspelen op de actualiteit. Hoe combineer je de evenementen van je eigen bedrijf met die van andere bedrijven. Wat kan je doen met seizoensinvloeden?  Hoe kan je inspringen op campagnes van beïnvloeders in jouw markt (denk aan de KLM werelddeals en het belang hiervan voor de toeristische markt).

 

Voor wie is deze training?

Je bent werkzaam in de Marketing, Communicatie, Sales of Social Media of je bent zelfstandig ondernemer / ZZP-er en verzorgt je eigen Marketing, Communicatie en Social Media. De Marketingstrategie/doelstellingen van je bedrijf zijn helder voor je.

Ter voorbereiding:

  • 4 thema’s die een rol spelen in je bedrijf
  • 3 bedrijfs doelstellingen
  • 5 ‘key words’ die belangrijks zijn voor je bedrijf.
  • Daarnaast heb je een laptop mee met een officepakket.

 

De training/workshop is onderdeel van het concept ‘Huiskamerworkshops’ van MIXmarketing. Dit betekent dat de workshop wordt gegeven in een inspirerende omgeving met een kleine groep, met maximaal 7 deelnemers, dus er is veel persoonlijke aandacht en ruimte voor het stellen van vragen. Hands-on!

Social Media Marketing Society Member

 

 

 

 

Trainings programma: 1 dag van 09.00-16.00 uur 

  • Wat is content?
  • Content strategie, de 7 stappen
  • Maken van een content jaarkalender

In het ochtend deel zal de strategie en de methode uitgelegd worden en in het middag deel de daad werkelijke invulling van je kalender.

Kosten

Kosten voor de workshop zijn Euro 249,00 (excl. BTW) per persoon. Kijk hier voor de data van de workshop in Den Haag. Meld je snel aan want het aantal beschikbare plekken is beperkt.

Neem voor een prijsopgave voor een ‘inhouse company training’ contact op via het contactformulier of bel Ria +31 6 83030848.

Meer informatie, data en aanmelden voor de deze ‘ HuiskamerWorkshop’. Vul dan het onderstaande contactformulier in. Graag met vermelding van Content workshop.

[contact-form-7 id=”5216″ title=”Contact formulier Workshop”]

Meer informatie over de data en tarieven van mijn andere workshops klik hier.

Ria Luitjes

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
On Key

Related Posts