Gratis online training. Minimaliseer menselijke fouten bij datalekken met de nieuwe door FNOI – CA+ certificering aangeboden online training
Tijdens internationale Data Privacy Week, lanceert de branchevereniging FNOI de innovatieve gratis online training hoe om te gaan met privacygevoelig materiaal. Deze training biedt iedereen die in aanraking komt met privacygevoelig materiaal; van schoonmakers tot directeuren, een effectieve tool om menselijke fouten bij het omgaan met vertrouwelijke gegevens te minimaliseren.
Bewustwording en preventie centraal
Privacy is een groeiend maatschappelijk thema: 94% van de Nederlanders maakt zich zorgen over de bescherming van persoonsgegevens. Ondanks de regelgeving blijven menselijke fouten een belangrijke oorzaak van datalekken. Met de nieuwe e-training willen CA+ gecertificeerde bedrijven ondersteunen bij het vergroten van bewustwording, het verbeteren van processen en het voorkomen van fouten als het gaat om archieven en datadragers.
Gratis de online training volgen
De training, is kosteloos te volgen niet alleen voor klanten van CA+ gecertificeerde bedrijven, maar aan iedereen die het belangrijk vindt om menselijke fouten te voorkomen en zo datalekken te voorkomen.
De online training bestaat uit verschillenden modules en praktijkvoorbeelden. Onderwerpen zoals wat is privacygevoelig materiaal, veilig transport, vernietiging van vertrouwelijke materialen en wat te doen bij datalekken worden behandeld. Deelnemers sluiten de training af met een test en ontvangen een certificaat van deelname via mail.
Waarom deze training belangrijk is
De lancering van deze training komt op een cruciaal moment. Recente incidenten, zoals het plaatsen van enveloppen vol persoonlijke gegevens in een open container bij het CJIB in Zoetermeer in mei 2024, hebben laten zien dat menselijke fouten eenvoudig gemaakt worden. Medewerkers zijn zich niet bewust van gevolgen. Lennert Vermaat, directeur van de FNOI, legt uit: “We willen dat bedrijven vooraf meer doen dan achteraf reageren op fouten en deze vervolgens menselijke fouten noemen. Deze training is een stap richting preventie en bewustwording, en draagt bij aan vertrouwen en veiligheid.”
Maak een account aan via www.dataprivacyweek.nl (ook voor meer informatie) of gebruik deze directe link naar de e-training can CA+.
MIXMarketing
MIXmarketing is verantwoordelijk voor het gehele project: het idee, het budget, de uitwerking, de content inclusief beeldmateriaal, de website, social media, de lancering en de bewaking van de campagne.
Belangrijk in deze campagne is dat woordvoerders vaal als oorzaak van een datalek noemen: ‘een menselijke fout’. Maar het gaat hier om bijvoorbeeld patiëntgegevens, klantinformatie of vertrouwelijke bedrijfsdossiers die in een oudpapierbak belanden. Dit kan en moet anders!🚫🗑️
Samen met de commissie CA+ Certificering van de branchevereniging FNOI hebben we daarom een e-training ontwikkeld. Deze training helpt organisaties om zulke fouten te voorkomen en dataveiligheid te versterken. Trots op dit initiatief om bewustwording én actie samen te brengen. 💡🔒
Meer weten wat MIXmarketing kan betekenen voor jou organisatie of bedrijf? neem dan zeker contact op! Ria Luitjes