Van af nu is een Online Content Strategie training. Het Coronavirus heeft effect op ons allemaal, zo ook voor MIXmarketing. Mijn trainingen gaf ik altijd fysiek bij bedrijven of met open inschrijving. De inhoud blijft hetzelfde hetzij aangepast aan de huidige ontwikkelingen. De lengte is aangepast naar het concentratie vermogen online. Dus nu niet meer in één dag, maar in drie opeenvolgende online-sessies. We gaan werken aan je bedrijf voor na de Coronacrisis, met de inzichten van nu.
Online Content Marketing Strategie training
Hoe kom je van A naar B? Van ongeorganiseerde, ad-hoc activiteiten naar een gestructureerde uitvoerbare strategie? Het belopen van het pad van A naar B dat leer je in deze pragmatische content strategie training.
Maak je eigen waardevolle Content Marketing Strategie in 7 stappen. Een online ‘hands-on’ training bestaande uit drie sessies van 2 uur met diverse werkopdrachten en templates o.a. voor een Persona, de Customer Journey en een Contentkalender.
Met een gedetailleerd handboek doorlopen we de stappen van de positionering van je bedrijf, inzicht in je publiek, de juiste boodschap, timing, de platforms en de vorm waarin je communiceert .
Een strategie die zorgt voor structuur inzicht en consistentie. Een strategie die zorgt voor het betrekken van je medewerkers, ontdekt wat de magneetwerking van je collega’s is op klanten en potentiële klanten?
Voor wie is deze training interessant?
Voor Ondernemers, want als ondernemer heb je wel vaak de juist basis, weet je dat je positionering of branding van groot belang is. De weg ernaar toe of hoe je het aanpakt is vaak een vraagteken. Laat staan de tijd of een enorm beschikbaar budget. Huur je vervolgens wel iemand in om je beheer te doen dan weet je dat het meer inhoudt dan een simpel update maken!
Voor Marketeers, het kost veel moeite om up-to-date te blijven met alle marketingontwikkelingen. De kunst is juist die nieuwe ontwikkelingen te leren die praktisch en goed toepasbaar zijn binnen je eigen organisatie en waarmee jij kan scoren, maar ook de handvatten meekrijgt om continue goed te kunnen rapporteren op de voortgang.
Voor Social Media-medewerkers, vaak heb je te maken met een werkgever, of als je in dienst bent bij een bureau een opdrachtgever, waarvoor even content voor gemaakt moet worden. Zonder visie, strategie en dus de richtlijnen waaraan de uiting moet voldoen. In de workshop leer je dat vast te leggen voor je bedrijf of eventueel een opdrachtgever. Niet Ad-hoc maar op langere termijn.
Waarom moet ik een Online Content Strategie training volgen?
Omdat het maken van een strategie strategie veel meer is dan een update maken voor Je Facebook of LinkedIN. Of het nu voor jezelf is of voor een klant. Het is van fundamenteel belang de strategie te bepalen voor je positionering/branding. Stop schieten met hagel! Zorg voor goede Content Marketing. Zorg voor een goed plan. Want zonder plan geen uitvoering!
Programma van de training
- Sessie 1, totaal 2 uur
- Wat is een Content Strategie?
- Wat is er veranderd sinds 1960
- Definitie Content Strategie
- Wat zijn Trends
- Stap 1 van de 7 stappen
- Sessie 2, totaal 2 uur
- Stap 2, 3 en 4 van de 7 stappen
- Sessie 3, totaal 2 uur
- Stap 5, 6 en 7 van de 7 stappen
- Opzetten van je Content Kalender
- Afronden en samenvatten
Hoe? Met hard werken!
Met hard werken! De training is ingevuld met theorie, cases, uitleg en opdrachten. Ik ben eerlijk, tijdens de training neem ik je me van A naar B in 7 stappen elke stap bevat voor jou 1 of meerdere opdrachten in je werkboek. Tijdens de sessies en via een speciale groep kun je ideeën uitwisselen of feedback ontvangen, ook van andere deelnemers. Ter voorbereiding ontvang je via de groep of mail een opdracht.
De training geef ik via ZOOM. Het is een betaalde versie, dus zover ik begrijp AVG proof. Hiervoor ontvang je voor aanvang een link, een code en een wachtwoord.
Wat zijn de deliverables?
- Een Content Strategie opgebouwd in 7 belangrijke stappen.
- Inclusief o.a.:
- Een omschrijving van je WHY, je positionering
- een Persona of Avatar, wat is hun pijn en frustratie. Wat zijn de angsten en gevolgen. Wat is de ambitie en zijn de doelen en belangen. Maar ook wat zijn de ‘Psygographics’.
- De fases van de ‘Customer Journey’ + de 3B’s (behoefte, belofte, bewijs)
- Hoe ziet je content eruit? Welke vorm gebruik je?
- Een methode en template voor je Content kalender
- Het content strategie werkboek
- Een certificaat
Kortom veel nieuwe inzichten, kennis en een uitvoerbaar plan. Zodat je direct aan de slag kan als het weer kan.
Mijn live trainingen zijn altijd snel vol enthousiaste kandidaten uit de meest uiteenlopende Branches! Maak kennis met andere deelnemers die ook werken aan hun bedrijf voor na de Coronacrisis.
In deze hectische en bizarre tijd wil ik de training aanbieden voor slechts € 99,-p.p. excl. btw. Dit is meer dan 50% korting op de kosten van de normale training (€ 225,-).
Wil je deze training incompany aanbieden aan je eigen medewerkers? Met medewerkers uit verschillende bedrijfonderdelen werken aan de content strategie voor na de Coronacrisis. Dat kan! Stuur mij een email. We gaan dan ook specifiek in op branche gerelateerde zaken. Dit geldt overigens ook voor de Social Ambassadors training.
Meer informatie? Mail: Ria@mixmarketing.nl
Tel + Whatsapp: +31 6 83030848