Content strategie training Van A naar B

Content strategie training
in één dag

Hoe kom je van A naar B? Van ongeorganiseerde, ad hoc activiteiten naar een gestructureerde uitvoerbare strategie? Dat leer je in deze pragmatische content strategie training.

Maak je eigen waardevolle Content Strategie in 7 stappen. Een eendaagse ‘hands-on’ training met diverse werkopdrachten en templates o.a. voor een Persona, de Customer Journey, touch points en een Contentkalender.

Met een gedetailleerd handboek doorlopen we de stappen van de positionering van je bedrijf of organisatie, inzicht in je publiek (doelgroep), de juiste boodschap, timing, de platforms en de vorm waarin je communiceert.

Een strategie die zorgt voor structuur inzicht en consistentie. Een strategie die zorgt voor het betrekken van je medewerkers. Ontdekt wat de magneet werking van je collega’s is op klanten en potentiële klanten!

Voor wie is deze training

Mkb-ondernemers en bestuurders van organisaties, want je heb je wel vaak de juist basis, weet je dat je positionering of branding van groot belang is. De weg ernaar toe of hoe je het aanpakt is vaak een vraagteken. Laat staan de tijd of een enorm beschikbaar budget.

Marketeers, het kost veel moeite om up-to-date te blijven met alle marketingontwikkelingen. De kunst is juist die nieuwe ontwikkelingen te leren die praktisch en goed toepasbaar zijn binnen je eigen organisatie en waarmee jij kan scoren, maar ook de handvatten krijgt om continue goed te kunnen rapporteren op de voortgang.

Social-media-medewerkers, vaak heb je te maken met een werkgever, of als je in dienst bent bij een bureau een opdrachtgever, waarvoor even content voor gemaakt moet worden. Zonder visie, strategie en dus de richtlijnen waaraan de uiting moet voldoen. In de workshop leer je dat vast te leggen voor je bedrijf of eventueel een opdrachtgever. Niet Ad hoc maar op langere termijn.

Waarom deze training?

Omdat het maken van een strategie veel meer is dan even een update voor Social Media maken. Of het nu voor jezelf is of voor een klant. Het is van fundamenteel belang je strategie te bepalen voor je positionering/branding. Stop het schieten met hagel! Zorg voor goede Content Marketing. Zorg voor een goed plan. Want zonder plan geen uitvoering!

Programma

  • 9.00 uur – Voorstellen
  • 9.30 uur – Wat is een Content Strategie?
    • Wat is er veranderd sinds 1960
    • Definitie Content Strategie
    • Wat zijn Trends anno 2024
  • 10.30 uur – De 7 stappen in de content strategie
  • 12.00 uur – Break
  • 13.00 uur – Verder werken aan stappen en de opdrachten
  • 15.00 uur – Opzetten van je Content Kalender en de vervolgstappen
  • 16.00 uur – Afronden en samenvatten van de dag

Hoe?

Een dag hard werken! De dag zelf is ingevuld met theorie, cases, uitleg en opdrachten.  Een intensieve training waarin ik je meeneem van A naar B in 7 stappen. Elke stap bevat voor jou 1 of meerdere opdrachten in je werkboek. Intensief en daarom ook maximaal 7 deelnemers.
De hele dag door kan je ideeën uitwisselen of feedback ontvangen, ook van andere deelnemers. Ter voorbereiding ontvang je via mail een opdracht.

Tijdens de training kan je ook je eigen laptop gebruiken. Bij voorkeur met een Microsoft Office pakket voor een Excel template. 

Deliverables

  • Een Content Strategie opgebouwd in 7 belangrijke stappen.
  • Inclusief o.a.:
    • Een omschrijving van je WHY, je positionering.
    • een Persona of Avatar, wat is hun pijn en frustratie. Wat zijn de angsten en gevolgen. Wat is de ambitie en zijn de doelen en belangen. Maar ook wat zijn de ‘Psygographics’.
    • De fases van de ‘Customer Journey’ + de 3-B’s – Behoefte, Belofte, Bewijs –
    • Hoe ziet je content eruit? Welke vorm gebruik je? Gebaseerd op Het HeroHubHygiene-model
    • Een methode en template voor je Content kalender
    • Het content strategie werkboek
    • Een certificaat
    •  

Kortom veel nieuwe inzichten, kennis en een uitvoerbaar plan.

Mijn trainingen zijn geschikt voor alle branches Branches! Kosten per persoon op aanvraag.
Wil je voor een aantal van je medewerkers (minimaal en maximaal 7 deelnemers per workshop) deze training op jullie eigen locatie – dus incompany- dan kan dat ook. Neem dan contact op voor de mogelijkheden.