Workshop: Content Strategie Curacao 15 september 2017

Voor veel bedrijven en organisaties is en blijft Content creatie, de planning en de afstemming hiervan toch lastig. Veelal gaat het ad-hoc en wordt er veel van hetzelfde gedeeld of gecommuniceerd. Doe mee met mijn workshop en sluit de dag af met een content kalender waar mee je een jaar vooruit kunt.

Workshop: Content Strategie Curacao 15 september 2017

Van 11 t/m 21 september ben ik op Curacao voor ‘incompany’ trainingen. Daarnaast organiseer ik een workshop met open inschrijving met het onderwerp ‘Content’. Voor veel bedrijven en organisaties is en blijft Content creatie, de planning en de afstemming hiervan toch lastig. Veelal gaat het ad-hoc en wordt er veel van hetzelfde gedeeld of gecommuniceerd. Of door de waan van de dag wordt er helemaal niets gedeeld. Doe mee met mijn workshop en sluit de dag af met een content kalender waar mee je een jaar vooruit kunt.

Waarom Content?

Want content is Content is King?? Ja, nog steeds is content KING. Eigenlijk is dat niet nieuw, al ver voor de internettijd speelde dit, want kennen wij niet allemaal de term: ‘wie schrijft die blijft’. Hoewel het van oorsprong een spreekwoord is en zoveel betekent als je de boekhouding op orde houden. In een andere context betekent het: ‘wie schrijft blijft in beeld’! En als marketeer willen wij allemaal in beeld zijn bij onze doelgroep. De juiste content maakt ons in de ogen van onze doelgroep een expert, iemand met kennis van zaken en waar ze op kunnen vertrouwen.

Belangrijk is dat je in beeld hebt:

  • WHO: voor wie maak je de content? Maar ook wie betrek je binnen je organisatie? ‘Employee advocacy’.
  • WHEN: wanneer deel je content? Hoe structureer je content in een kalender?
  • WHERE: waar en dan bedoel ik in welk communicatie kanaal, waar zit je doelgroep maar ook waar kan je combinaties maken?
  • HOW: hoe kan je dat het beste doen, welke vorm kies je, welk kleurenpallet zet je in?
  • WHY: waarom zou je het willen doen? Past het in je strategie? Sluit het aan bij je doelstelling?
  • WHAT: wat zou het moeten zijn? Wat zou je willen communiceren? Wat raakt je doelgroep? Sluit het aan bij je branding strategie of je employee branding?

Waar moet je aan denken bij content?

  • Product launch
  • Evenement van het bedrijf
  • teamuitje
  • Jubileum
  • Een campagne
  • een award
  • Een video
  • Een blog
  • een eigen blog
  • Een gastblog e.t.c.

 

 

Het lijstje kan je zeker nog langer maken. Voor elk bedrijf is de invulling van de content kalender anders, het is maatwerk! Maar hoe maak je hier nu een mooi kleurenpallet van? Gestructureerd en gepland zodat je het kan voorbereiden en waar nodig als project kan leiden. Hoe zorg je ervoor dat het aansluit bij de bedrijfs strategie en je doelstellingen. Dat………… vertel ik je in mijn workshop!!!

 

Wat gaan we doen?

We gaan een jaarkalender maken afgestemd op jouw Marketing en Communicatie strategie. In de workshop/training leer je een methode die je tijdens de workshop eenvoudig kan aanpassen aan je eigen behoefte.

Plan voor een geheel jaar je content, ad hoc communicatie behoort tot het verleden tenzij het gaat om direct inspelen op de actualiteit. Hoe combineer je de evenementen van je eigen bedrijf met die van andere bedrijven. Wat kan je doen met seizoensinvloeden?  Hoe kan je inspringen op campagnes van beïnvloeders in jouw markt (denk aan de KLM werelddeals en het belang hiervan voor de toeristische markt).

 

Voor wie is deze training?

Je bent verantwoordelijk voor de Marketing, Communicatie, Sales of Social Media binnen je bedrijf.

Ter voorbereiding:

  • 3 speerpunten die een rol spelen in je bedrijf
  • 5 ‘key words’ die belangrijk zijn voor je bedrijf.
  • Daarnaast heb je een laptop mee met een officepakket.

Programma: 1 dag van 09.00-16.00 uur 

  • Wat is content?
  • Creëren content, eigen content en content van anderen.
  • Plannen en structureren van content
  • Hoe stem je de Strategische content en Social content op elkaar af?
  • Maken van een content jaarkalender

In de ochtend zal door middel van een interactieve sessie de strategie en de methode uitgelegd worden en in het middagdeel de daad werkelijke invulling van je kalender.

 

Ben je geïnteresseerd in een  ‘inhouse company training’ neem dan contact met mij op  via het contactformulier of bel +31 6 83030848.

Aanmelden voor de deze ‘ HuiskamerWorkshop’. Vul dan het onderstaande contactformulier in. Graag met vermelding van welke workshop.

[contact-form-7 id=”5216″ title=”Contact formulier Workshop”]

Ria Luitjes

 

Share:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn
On Key

Related Posts

B&B cover Vogelwijk MIXmarketing

B&B’s in de Vogelwijk Den Haag

B&B’s – Voor de Vogelwijk interviewde ik 5 Bed & Breakfast eigenaren over een B&B starten, de lol ervan en de invloed van corona. Met dank aan Karen Sjouke van B&B Beach & City, Ilonka Sillevis Smit van Ilonka’s B&B, Monique Chabot van B&B de Pimpelmees, Ina Flohil van B&B @ the beach  en Jeanette Lohman van B&B Near the sea.

clubhouse MIXmarketing apps media

Wat is nieuw in Medialand. De nieuwste App: Clubhouse

Clubhouse. Wat is nieuw in medialand? Waar praten je collega’s of je (klein)kinderen over? Je kent het wel. Weer een nieuwe app, waarbij je denkt, wat moet ik er mee? Ik heb daar toch geen tijd voor! Een app die online bepaalde groepen mensen met gelijke interesses bij elkaar brengt. Waar mensen graag lid van worden door dat ze bang zijn dat ze iets missen.

interview duurzaamheid CA+ spanningsveld AVG en circulariteit

Interview: Spanningsveld tussen vertrouwelijke archiefvernietiging en duurzaamheid

Voor FNOI INFO winter editie 2020, interviewde ik Martin van Tuijl, Sourcing Director Recycled Fiber Europe bij ESSITY. Hij is verantwoordelijk voor de toevoer van oudpapier voor tien fabrieken van Essity. ‘In deze fabrieken produceren zij hygiënematerialen, zoals toiletpapier en tissues. Oudpapier is een belangrijke grondstof die we daarvoor gebruiken. Wereldwijd koopt Essity jaarlijks twee miljoen ton oudpapier in. Europa is goed voor de helft daarvan. Zij zijn marktleider op het vlak van de verwerking van hoogwaardige papiersoorten.’