clubhouse MIXmarketing apps media

Wat is nieuw in Medialand. De nieuwste App: Clubhouse

Clubhouse. Wat is nieuw in medialand? Waar praten je collega’s of je (klein)kinderen over? Je kent het wel. Weer een nieuwe app, waarbij je denkt, wat moet ik er mee? Ik heb daar toch geen tijd voor! Een app die online bepaalde groepen mensen met gelijke interesses bij elkaar brengt. Waar mensen graag lid van worden door dat ze bang zijn dat ze iets missen.

 

clubhouse MIXmarketing apps media

Wat is nieuw in medialand? Waar praten je collega’s of je (klein)kinderen over?

Clubhouse

Je kent het wel. Weer een nieuwe app, waarbij je denkt, wat moet ik er mee? Ik heb daar toch geen tijd voor! Een app die online bepaalde groepen mensen met gelijke interesses bij elkaar brengt. Waar mensen graag lid van worden door dat ze bang zijn dat ze iets missen. De officiële term hiervoor is FOMO: ‘Fear Of Missing Out’. Dit is ook het geval bij de nieuwe Amerikaanse app Clubhouse. Een app gericht op live audio, een verlengstuk van de Podcast zou je kunnen zeggen. Toegang tot de Clubhouse app is alleen mogelijk als je een iPhone hebt met de laatste software. Een account of profiel aanmaken kan alleen met een uitnodiging van een Clubhouse-lid via je mobiele nummer. Doordat je deze uitnodiging nodig hebt ontstaat de nieuwsgierigheid en dus het FOMO gevoel.

Rooms

Ben je eenmaal lid dan heb je toegang tot vele kamers of rooms, zoals ze in de app heten. Hier kun je eenvoudig virtueel naar binnen gaan en luisteren naar het live gesprek, een interview, mini TedTalks of mini-live radioprogramma’s. Wil je deelnemen aan het gesprek dan klik je op het handje – je steekt als het ware je vinger op – en wordt je toegelaten op het podium om je mening te geven of om je vraag te stellen. Er wordt veel kennis gedeeld en het is laagdrempelig. Zo kun je spontaan in een kamer zitten met een bekend persoon die anders toch wat lastiger te benaderen is. Wil je je eigen kennis delen of met gelijkgestemden een gesprek aan gaan over een onderwerp van je eigen keuze, dan kun je een eigen room organiseren en je volgers uitnodigen.

Kennis opdoen, delen of inspireren

Sinds het begin van dit jaar is Clubhouse populair in Nederland, deze plotselinge populariteit kan te maken hebben met de behoefte aan het ontmoeten van nieuwe mensen. Want wees eerlijk, we ontmoeten toch wel erg weinig nieuwe mensen in coronatijd. Mijn eigen ervaring is dat door het directe en laagdrempelige karakter je snel en eenvoudig andere mensen leert kennen. Maar ook kun je veel kennis op doen, kennis delen of je laten inspireren. Ik hoorde zelfs van een vriendin die Russisch heeft gestudeerd dat zij door deelname aan de Russische groepen haar niveau van deze taal weer omhoog brengt.

Interesse? Volg mij op Instagram @mixmarkting_content | Ria Luitjes en stuur een persoonlijk berichtje met je mobiele nummer, ik heb uitnodigingen beschikbaar.

Share:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn
On Key

Related Posts

B&B cover Vogelwijk MIXmarketing

B&B’s in de Vogelwijk Den Haag

B&B’s – Voor de Vogelwijk interviewde ik 5 Bed & Breakfast eigenaren over een B&B starten, de lol ervan en de invloed van corona. Met dank aan Karen Sjouke van B&B Beach & City, Ilonka Sillevis Smit van Ilonka’s B&B, Monique Chabot van B&B de Pimpelmees, Ina Flohil van B&B @ the beach  en Jeanette Lohman van B&B Near the sea.

clubhouse MIXmarketing apps media

Wat is nieuw in Medialand. De nieuwste App: Clubhouse

Clubhouse. Wat is nieuw in medialand? Waar praten je collega’s of je (klein)kinderen over? Je kent het wel. Weer een nieuwe app, waarbij je denkt, wat moet ik er mee? Ik heb daar toch geen tijd voor! Een app die online bepaalde groepen mensen met gelijke interesses bij elkaar brengt. Waar mensen graag lid van worden door dat ze bang zijn dat ze iets missen.

interview duurzaamheid CA+ spanningsveld AVG en circulariteit

Interview: Spanningsveld tussen vertrouwelijke archiefvernietiging en duurzaamheid

Voor FNOI INFO winter editie 2020, interviewde ik Martin van Tuijl, Sourcing Director Recycled Fiber Europe bij ESSITY. Hij is verantwoordelijk voor de toevoer van oudpapier voor tien fabrieken van Essity. ‘In deze fabrieken produceren zij hygiënematerialen, zoals toiletpapier en tissues. Oudpapier is een belangrijke grondstof die we daarvoor gebruiken. Wereldwijd koopt Essity jaarlijks twee miljoen ton oudpapier in. Europa is goed voor de helft daarvan. Zij zijn marktleider op het vlak van de verwerking van hoogwaardige papiersoorten.’