cover circularie economie recycling fnoi info

Visie op circulaire economie en de rol van recycling

Voor FNOI INFO editie maart 2020, interviewde ik een Marketing manager en een ondernemer/bestuurder, beide werkzaam in de recyclingbranche. De een een producent van apparaten de ander runt een recycling bedrijf met zijn broer en is bestuurslid van CA+ certificering (betrouwbaar vernietiging van privacy gevoeligen documenten en datadragers). Alle twee met een eigen verhaal en een eigen visie op circulaire economie en de rol van recycling.

Voor FNOI INFO editie maart 2020, interviewde ik een Marketing manager en een ondernemer/bestuurder, beide werkzaam in de recyclingbranche. De een een producent van apparaten de ander runt een recycling bedrijf met zijn broer en is bestuurslid van CA+ certificering (betrouwbaar vernietiging van privacy gevoeligen documenten en datadragers). Alle twee met een eigen verhaal en een eigen visie op circulaire economie en de rol van recycling.

Hieronder de artikelen met een paar belangrijke ‘take aways’.

Jan van Munster, directeur van Munster Recycling: ‘De volgende generatie ziet recycling als een ‘way of life’.

Hoe zie je de toekomst van recycling en de recyclingbranche?

‘Ik zie heel veel toekomst in de recyclingbranche. Zeker nu er bij de ontwikkeling van producten en verpakkingen steeds meer nagedacht wordt over de fase na het product. De volgende generatie ziet dat als een ‘way of life’. Als deze volgende generatie net zo oud is als wij nu zijn, kunnen ze zich niet voorstellen dat er zo geproduceerd en verpakt werd. Dat hierdoor vervuilde afvalstromen ontstonden en recycling niet of moeizaam mogelijk was.’

Jan van Munster over recycling

 

Leendert Rijneveld, Marketing manager bij Bollegraaf Recycling Solutions

18 maart 2020 is het Global Recycling Day. Wereldwijd wordt er die dag aandacht besteed aan recycling? Is dit nodig of weten we het inmiddels allemaal wel?

‘Het is heel belangrijk, dat we het blijven herhalen. Continue mensen er bewust van maken hoeveel reststromen we nu eigenlijk recyclen. Vaak zakt het besef snel weer weg. ‘Global Recycling Day’ speelt een belangrijke rol in de bewustwording, ook al is het maar één keer per jaar. Daarnaast moeten we de nieuwe generatie meenemen in de bewustwording. Zij hebben de toekomst. Dit doen ze bijvoorbeeld in Amerika erg goed. In Plano, Texas hebben we een recyclingsysteem geïnstalleerd waarbij ook gelijk een trainingscentrum omheen is gebouwd. Een trainings- en educatiecentrum waar je met je kinderen naar toe kunt gaan om alles te leren over recycling. Misschien ook een idee voor de educatie van onze kinderen/jeugd in Nederland als aanvulling op Global Recycling Day.’

productie sorteermachines recycling

Hele magazine lezen? klik hier.

Share:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn
On Key

Related Posts

B&B cover Vogelwijk MIXmarketing

B&B’s in de Vogelwijk Den Haag

B&B’s – Voor de Vogelwijk interviewde ik 5 Bed & Breakfast eigenaren over een B&B starten, de lol ervan en de invloed van corona. Met dank aan Karen Sjouke van B&B Beach & City, Ilonka Sillevis Smit van Ilonka’s B&B, Monique Chabot van B&B de Pimpelmees, Ina Flohil van B&B @ the beach  en Jeanette Lohman van B&B Near the sea.

clubhouse MIXmarketing apps media

Wat is nieuw in Medialand. De nieuwste App: Clubhouse

Clubhouse. Wat is nieuw in medialand? Waar praten je collega’s of je (klein)kinderen over? Je kent het wel. Weer een nieuwe app, waarbij je denkt, wat moet ik er mee? Ik heb daar toch geen tijd voor! Een app die online bepaalde groepen mensen met gelijke interesses bij elkaar brengt. Waar mensen graag lid van worden door dat ze bang zijn dat ze iets missen.

interview duurzaamheid CA+ spanningsveld AVG en circulariteit

Interview: Spanningsveld tussen vertrouwelijke archiefvernietiging en duurzaamheid

Voor FNOI INFO winter editie 2020, interviewde ik Martin van Tuijl, Sourcing Director Recycled Fiber Europe bij ESSITY. Hij is verantwoordelijk voor de toevoer van oudpapier voor tien fabrieken van Essity. ‘In deze fabrieken produceren zij hygiënematerialen, zoals toiletpapier en tissues. Oudpapier is een belangrijke grondstof die we daarvoor gebruiken. Wereldwijd koopt Essity jaarlijks twee miljoen ton oudpapier in. Europa is goed voor de helft daarvan. Zij zijn marktleider op het vlak van de verwerking van hoogwaardige papiersoorten.’