Powervrouwen: Helmi Smeulders, Caribbean Spice Girl

In het kader van een waardevolle content strategie voor CX pay zijn we gestart met ondernemers het verhaal te laten vertellen over hun eigen bedrijf maar ook over wat het online betalen en ontvangen van betalingen voor hun betekent. Onder de titel ‘Meet the Merchant’ komen diverse ondernemers aan het woord.

Ondanks dat ik nu weer twee jaar in Nederland woon, werk ik niet alleen voor Nederlandse klanten. Ik heb het geluk om o.a. te mogen werken voor CX Pay Caribbean. CX Pay, gevestigd op Curaçao, is de lokale Caribisch aanbieder van e-payment. Zij leveren de oplossing voor de ondernemers voor het ontvangen van creditcard betalingen en sinds kort ook 140 alternatieve betalingsmethodes zoals iDEAL (Nederland) of WeChat (Brazilië).

In het kader van een waardevolle content strategie zijn we gestart met ondernemers het verhaal te laten vertellen over hun eigen bedrijf maar ook over wat het online betalen en ontvangen van betalingen voor hun betekent. Onder de titel ‘Meet the Merchant’ komen diverse ondernemers aan het woord.

Vasthouden aan de cashbetalingen

Als ondernemer op Curaçao had je tot en paar jaar geleden niet de mogelijkheid om creditcardbetalingen te ontvangen op je lokale bankrekening maar ook nog eens in je eigen valuta; de Naf. CX Pay heeft daar 2,5 jaar geleden verandering in gebracht. Toch blijft men vasthouden aan de cashbetalingen Curaçao. Vreemd want er wordt heel veel aangekocht online in de USA, van kleding tot keukens. Ook vliegtickets of vakanties worden met het grootste gemak online gekocht. Toch is men nog terughoudend voor lokale online aankopen en betalingen.

Laten vertellen door ervaringsdeskundigen

Tijd dus om het verhaal te laten vertellen door ervaringsdeskundigen. In dit geval op Curaçao. Zelf heb ik het genoegen gehad meerdere malen samen te werken met Helmi Smeulders, in het geval van Thelma & Louise. Samen het event van een klant succesvol maken. In haar rol als ‘Spice girl; heb ik genoten van haar 1e boek en zal vast ook enthousiast zijn over haar 2e boek dat op 1 december 2018 uitkomt. Daarnaast heeft Helmi al eens bij mij een training Marketing/Social media gevolgd. Die ik overigens nog steeds met enorm veel energie en plezier geef bij elk bezoek aan Curaçao. Zo staat er bijvoorbeeld voor 27 november een Training Content Strategie gepland.

Leuke ideeën uitwerken!

Het is een wereld zakenvrouw die ik enorm bewonder en die ik tijdens mijn komende bezoek aan Curaçao ook zeker zal spreken. Wie weet wat voor leuke ideeën er dan weer worden uitgewerkt op opgepakt!

Lees hier het interview voor CX Pay met Helmi Smeulders, de Caribbean Chef.
Meer informatie over de boek lancering van Helmi ‘Caribbean Spice girl’, klik hier.
Wil je de laatste informatie over online betalen volg dan de Facebookpagina van CX Pay.
Werk je op Curaçao en wil je een training bij mij volgen kijk eens op deze pagina.

 Fotocredit: Eef Ouwehand

 

Share:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn
On Key

Related Posts

B&B cover Vogelwijk MIXmarketing

B&B’s in de Vogelwijk Den Haag

B&B’s – Voor de Vogelwijk interviewde ik 5 Bed & Breakfast eigenaren over een B&B starten, de lol ervan en de invloed van corona. Met dank aan Karen Sjouke van B&B Beach & City, Ilonka Sillevis Smit van Ilonka’s B&B, Monique Chabot van B&B de Pimpelmees, Ina Flohil van B&B @ the beach  en Jeanette Lohman van B&B Near the sea.

clubhouse MIXmarketing apps media

Wat is nieuw in Medialand. De nieuwste App: Clubhouse

Clubhouse. Wat is nieuw in medialand? Waar praten je collega’s of je (klein)kinderen over? Je kent het wel. Weer een nieuwe app, waarbij je denkt, wat moet ik er mee? Ik heb daar toch geen tijd voor! Een app die online bepaalde groepen mensen met gelijke interesses bij elkaar brengt. Waar mensen graag lid van worden door dat ze bang zijn dat ze iets missen.

interview duurzaamheid CA+ spanningsveld AVG en circulariteit

Interview: Spanningsveld tussen vertrouwelijke archiefvernietiging en duurzaamheid

Voor FNOI INFO winter editie 2020, interviewde ik Martin van Tuijl, Sourcing Director Recycled Fiber Europe bij ESSITY. Hij is verantwoordelijk voor de toevoer van oudpapier voor tien fabrieken van Essity. ‘In deze fabrieken produceren zij hygiënematerialen, zoals toiletpapier en tissues. Oudpapier is een belangrijke grondstof die we daarvoor gebruiken. Wereldwijd koopt Essity jaarlijks twee miljoen ton oudpapier in. Europa is goed voor de helft daarvan. Zij zijn marktleider op het vlak van de verwerking van hoogwaardige papiersoorten.’