Training: ‘Succesvolle Content Strategie’ Curacao

Wie is jouw publiek? Beantwoord deze vraag maar ook vragen zoals WAT, HOE en WAAROM in een 'hands-on WORKSHOP en sluit af met een ingevulde #ContentKalender voor je bedrijf of organisatie.

Training: ‘Succesvolle Content Strategie’ op Curacao

Wie is jouw publiek? Beantwoord deze vraag, maar ook vragen zoals WAT, HOE en WAAROM in een
‘hands-on WORKSHOP en sluit af met een certificaat en een ingevulde #ContentKalender voor je bedrijf of organisatie.

Altijd te weinig tijd en nu geen zin meer in ad-hoc content verzinnen? Lees dan snel verder en meld je aan!

Content is KING?

Content is King. Ja, nog steeds is content KING. Eigenlijk is dat niet nieuw, al ver voor de internettijd speelde dit, want kennen wij niet allemaal de term: ‘wie schrijft die blijft’. Hoewel het van oorsprong een spreekwoord is en zoveel betekent als je de boekhouding op orde houden. In een andere context betekent het: ‘wie schrijft blijft in beeld’! En als marketeer willen wij allemaal in beeld zijn bij onze doelgroep. De juiste content maakt ons in de ogen van onze doelgroep een expert, iemand met kennis van zaken en waar ze op kunnen vertrouwen.

Belangrijk is dat je in beeld hebt:

  1. WHO: voor wie maak je de content? Wie is je publiek, wie is je doelgroep? Leer je klant kennen door het maken van een persona of een Avatar. Maar ook wie betrek je binnen je organisatie? ‘Employee advocacy’.
  2. WHEN: wanneer deel je content? Hoe structureer je content in een Content Kalender?
  3. WHERE: waar en dan bedoel ik in welk communicatie kanaal, waar zit je doelgroep maar ook waar kan je combinaties maken?
  4. HOW: hoe kan je dat het beste doen, welke vorm kies je, welke combinaties maak je?
  5. WHY: Waarom bestaat je bedrijf, waarom doe je de dingen die je doet?  Sluit het aan bij je doelstelling? Maak een heldere WHY!
  6. WHAT: wat zou het moeten zijn? Wat zou je willen communiceren? Wat raakt je doelgroep? Sluit het aan bij je branding strategie of je employee branding?

Voor elk bedrijf is de invulling van de Content Kalender anders, het is maatwerk! Maar hoe maak je hier nu een mooi ‘kleurenpallet’ van? Gestructureerd en gepland zodat je het kan voorbereiden en waar nodig als project kan leiden. Hoe zorg je ervoor dat het aansluit bij de bedrijfsstrategie en je doelstellingen. Dat………… vertel ik je in mijn training!!!

Voor wie is deze training?

Je bent werkzaam in de Marketing, Communicatie, Sales of Social Media of je bent zelfstandig ondernemer, ZZP-er en verzorgt je eigen Marketing, Communicatie en Social Media. De Marketingstrategie doelstellingen van je bedrijf zijn helder voor je.

Ter voorbereiding:

  1. 3 Bedrijfs of Marketing doelstellingen.
  2. 4 thema’s die een rol spelen in je bedrijf (denk aan duurzaamheid, veiligheid, digitalisering ect).
  3. 5 ‘key words’ die belangrijks zijn voor je bedrijf.
  4. Daarnaast heb je een laptop mee met een officepakket nodig voor de Contentkalender template in excel.

De training/workshop wordt gegeven in een inspirerende omgeving met een kleine groep deelnemers, er is veel persoonlijke aandacht en ruimte voor het stellen van vragen. Hands-on!

Programma: 5 april van 9.00-16.00 uur in Emmastad, Curaçao

Ochtend
  • 9am: Welkom en kennismakeing
  • 9.30 am: Wat is content?
  • 10.00am: Content strategie, de 7 stappen
  • 12.30pm: Lunch
Middag
  • 1.30 pm: Maken van een Content jaarkalender a.d.h. van een template
  • 3.45pm samenvatten en afsluiten, uitreiking Certificaat
  • 4pm einde training

In het ochtend deel zal de strategie en de methode uitgelegd worden en in het middag deel de daad werkelijke invulling van je kalender en we sluiten af met de overhandiging van je certificaat.

Kosten

Kosten voor de workshop zijn NAf 299 /$ 167,50 per persoon, inclusief content kalender template, lunch koffie/thee/water en snacks. Meld je snel aan want het aantal beschikbare plekken is beperkt.

Aanmelden en gelijk betalen kan via de website van CX Pay Caribbean. Klik hier

Betaal je liever via een overboeking met een factuur dan kan dat natuurlijk ook vul dan je gegevens in via het onderstaande formulier.

Meer informatie over deze training Content Strategie? Vul dan het onderstaande contactformulier in. Graag met vermelding van Content Strategie.

[contact-form-7 id=”5216″ title=”Contact formulier Workshop/training”]

 

 

 

Share:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn
On Key

Related Posts

B&B cover Vogelwijk MIXmarketing

B&B’s in de Vogelwijk Den Haag

B&B’s – Voor de Vogelwijk interviewde ik 5 Bed & Breakfast eigenaren over een B&B starten, de lol ervan en de invloed van corona. Met dank aan Karen Sjouke van B&B Beach & City, Ilonka Sillevis Smit van Ilonka’s B&B, Monique Chabot van B&B de Pimpelmees, Ina Flohil van B&B @ the beach  en Jeanette Lohman van B&B Near the sea.

clubhouse MIXmarketing apps media

Wat is nieuw in Medialand. De nieuwste App: Clubhouse

Clubhouse. Wat is nieuw in medialand? Waar praten je collega’s of je (klein)kinderen over? Je kent het wel. Weer een nieuwe app, waarbij je denkt, wat moet ik er mee? Ik heb daar toch geen tijd voor! Een app die online bepaalde groepen mensen met gelijke interesses bij elkaar brengt. Waar mensen graag lid van worden door dat ze bang zijn dat ze iets missen.

interview duurzaamheid CA+ spanningsveld AVG en circulariteit

Interview: Spanningsveld tussen vertrouwelijke archiefvernietiging en duurzaamheid

Voor FNOI INFO winter editie 2020, interviewde ik Martin van Tuijl, Sourcing Director Recycled Fiber Europe bij ESSITY. Hij is verantwoordelijk voor de toevoer van oudpapier voor tien fabrieken van Essity. ‘In deze fabrieken produceren zij hygiënematerialen, zoals toiletpapier en tissues. Oudpapier is een belangrijke grondstof die we daarvoor gebruiken. Wereldwijd koopt Essity jaarlijks twee miljoen ton oudpapier in. Europa is goed voor de helft daarvan. Zij zijn marktleider op het vlak van de verwerking van hoogwaardige papiersoorten.’