motivatie inspiratie social Media blog MIXmarketing

Verschil in motivatie, inspiratie en gedrag in Social Media in de afgelopen 5 jaar

Wat motiveert of wellicht inspireert mensen in Social Media? Welk gedrag ontstaat hierdoor? Er is veel veranderd in hetgeen dat internetgebruikers motiveert in Social Media in de afgelopen 5 jaar.

Social Media motivatie en inspiratie! Wat motiveert en inspireert mensen in Social Media? Welk gedrag ontstaat hierdoor? Er is veel veranderd in wat internetgebruikers motiveert in Social Media in de afgelopen 5 jaar. Waren we in 2014 met name gefocust op het in contact blijven met onze vrienden, zie je dat dit in 2019 niet meer de grootste motivator is wereldwijd. In Europa en Noord Amerika is dit in vergelijking met andere continenten, nog wel een behoorlijke drijfveer. We zitten meer uren online per dag, waar besteden we die uren aan?

motivatie inspiratie social Media blog MIXmarketing

De verschillen in de afgelopen 5 jaar

Globalwebindex deed onderzoek hiernaar en plaatste dit in een infographic die je met het geven van je persoonlijke informatie kunt downloaden. Hieronder in het kort een paar inzichten en verschillen gemeten over de afgelopen 5 jaar. Waarom loggen voor internet gebruikers in op Social Media Platforms?

  1. We spenderen gemiddeld 2:24 uur op Social Media. Dat is bijna een uur meer dan in 2014.
  2. Lezen van actualiteiten en nieuws in Social Media is de grootste motivator 39%.
  3. De grootste daler is het in contact blijven met vrienden, van 55% in 2014, naar 38% in 2019.
  4. Gebruikt 29% van de internetgebruikers Social Media voor het vinden van producten en diensten.
  5. Zet 26% van de Millennials (23-36 jr.) Social Media in om zakelijk te netwerken.
  6. Toename van 45% van alle internetgebruikers die een Social Media pagina van een Brand /merk hebben bezocht.

De inzichten in Social Media motivatie en inspiratie zijn goed te gebruiken in de Content Strategie voor jouw organisatie of bedrijf? Wat is het gedag van je publiek? Wat motiveert en op welk moment in de Customer Journey? Wie kun je betrekken als Social Ambassadors? Nog geen Content Strategie en wil je hier meer over weten? Lees dan eens het trainingsaanbod of stuur een mail aan ria@mixmarketing.nl

Ria Luitjes

Meer weten over Ria Luitjes? Volg of connect gerust op LinkedIn. Graag met een persoonlijk berichtje.

Share:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

On Key

Related Posts

B&B cover Vogelwijk MIXmarketing

B&B’s in de Vogelwijk Den Haag

B&B’s – Voor de Vogelwijk interviewde ik 5 Bed & Breakfast eigenaren over een B&B starten, de lol ervan en de invloed van corona. Met dank aan Karen Sjouke van B&B Beach & City, Ilonka Sillevis Smit van Ilonka’s B&B, Monique Chabot van B&B de Pimpelmees, Ina Flohil van B&B @ the beach  en Jeanette Lohman van B&B Near the sea.

clubhouse MIXmarketing apps media

Wat is nieuw in Medialand. De nieuwste App: Clubhouse

Clubhouse. Wat is nieuw in medialand? Waar praten je collega’s of je (klein)kinderen over? Je kent het wel. Weer een nieuwe app, waarbij je denkt, wat moet ik er mee? Ik heb daar toch geen tijd voor! Een app die online bepaalde groepen mensen met gelijke interesses bij elkaar brengt. Waar mensen graag lid van worden door dat ze bang zijn dat ze iets missen.

interview duurzaamheid CA+ spanningsveld AVG en circulariteit

Interview: Spanningsveld tussen vertrouwelijke archiefvernietiging en duurzaamheid

Voor FNOI INFO winter editie 2020, interviewde ik Martin van Tuijl, Sourcing Director Recycled Fiber Europe bij ESSITY. Hij is verantwoordelijk voor de toevoer van oudpapier voor tien fabrieken van Essity. ‘In deze fabrieken produceren zij hygiënematerialen, zoals toiletpapier en tissues. Oudpapier is een belangrijke grondstof die we daarvoor gebruiken. Wereldwijd koopt Essity jaarlijks twee miljoen ton oudpapier in. Europa is goed voor de helft daarvan. Zij zijn marktleider op het vlak van de verwerking van hoogwaardige papiersoorten.’