content strategie Vintage Tegels - ICA group

Nieuwe Content Strategie voor Vintage tegels

Met het 7-stappen model ontwikkeld voor en door MIXmarketing hebben we een waardevolle en uitvoerbare Contentstrategie ontwikkeld voor Vintage tegels. Lees hierover op de website.

Vintage tegels – Na een update op LinkedIn over een online content strategie training had ik contact met algemeen directeur Antoon Leurs van keramische tegelgroothandel ICA uit het Gelderse Druten. De uitkomst was om het marketing team bestaande uit Rex Broekman en Juliëtte Lejeune te begeleiden in het maken van een plan voor de al bestaande website VintageTegels.nl. De website biedt een uitgebreid assortiment aan standaard 20x20cm patroontegeltjes, nieuwe retro tegeltjes, maar ook enkele prachtige Spaanse, Portugese of Marokkaanse tegels met een mooie, vrolijke Mediterrane uitstraling.

Samen met MIXmarketing is aan de hand van een speciaal ontwikkeld 7-stappen model een waardevolle en uitvoerbare contentstrategie uitgewerkt:

MIXmarketing Vintage tigelss

Het 7-stappenmodel

Met het 7-stappen model ontwikkeld voor en door MIXmarketing hebben we een waardevolle en uitvoerbare Contentstrategie ontwikkeld:

  1. WHY – Een omschrijving van je WHY, je positionering.
  2. WHO – Wie is je publiek. Met een omschrijving van een Persona of Avatar, wat is hun pijn en frustratie. Wat is de ambitie, de doelen en belangen. Maar ook wat zijn de ‘Psygographics’?
  3. WHAT – Wat is je boodschap die je publiek aanspreekt? En in welke fases van de ‘Customer Journey’ + de 3-B’s (behoefte, belofte, bewijs) en de touch points.
  4. HOW – Hoe ziet je content eruit? Welke vorm gebruik je?
  5. WHERE – Welke platforms is jouw publiek aanwezig?
  6. WHEN – Structureer en plan je verschillende vormen van content in een Content kalender.
  7. CHECK – Monitoring en ongoing monitoring.

Kick-off

Na verschillende sessies, zowel fysiek als online, hebben we vorige week op locatie in Druten de officiële kick-off gehad van de content strategie. Dit wordt in uitvoering gebracht in de prachtige, nieuwe webwinkel die vandaag gelanceerd wordt. Ook zal er actief gebruik gemaakt worden van Social Media platforms zoals Instagram, Facebook en Pinterest.

Was je nog geen fan van Portugese tegels dan word je dat nu wel na een bezoek aan de nieuwe website ;-). Het mooie is dat, omdat we toch al veel in de tuin bezig zijn, er ook tegels zijn die je tuin de mediterrane uitstraling geven. Als vrienden van mij binnenkort vintage en trendy vloer- of wandtegels zoeken, weet ik wel waar ze die moeten bestellen!

Great job Rex & Juliëtte

Kick-off Vintage tegels Content strategie MIXmarketing

Ook geïnteresseerd het maken van een waardevolle en uitvoerbare contentstrategie in een contentstrategie training voor je zelf of voor je marketing team. Lees dan meer over de inhoud van de training – incompany of online.

Ria Luitjes

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
On Key

Related Posts

data privacy week 2024

Data Privacy Week 2024 voor CA+

MIXmarketing organiseert voor de gecertificeerde CA+ bedrijven de Data Privacy week. De Gecertificeerde bedrijven willen iedereen bewust maken van de schat aan gevoelige informatie die

Branchedag 2023 Lejeune association management

Branchedag 2023 Lejeune

Voor Lejeune Association Management zat ik in de organisatie van de Branchedag 2023. Samen van elkaar leren en elkaar inspireren. Met elkaar werken aan de