content strategie Vintage Tegels - ICA group

Nieuwe Content Strategie voor Vintage tegels

Met het 7-stappen model ontwikkeld voor en door MIXmarketing hebben we een waardevolle en uitvoerbare Contentstrategie ontwikkeld voor Vintage tegels. Lees hierover op de website.

Vintage tegels – Na een update op LinkedIn over een online content strategie training had ik contact met algemeen directeur Antoon Leurs van keramische tegelgroothandel ICA uit het Gelderse Druten. De uitkomst was om het marketing team bestaande uit Rex Broekman en Juliëtte Lejeune te begeleiden in het maken van een plan voor de al bestaande website VintageTegels.nl. De website biedt een uitgebreid assortiment aan standaard 20x20cm patroontegeltjes, nieuwe retro tegeltjes, maar ook enkele prachtige Spaanse, Portugese of Marokkaanse tegels met een mooie, vrolijke Mediterrane uitstraling.

Samen met MIXmarketing is aan de hand van een speciaal ontwikkeld 7-stappen model een waardevolle en uitvoerbare contentstrategie uitgewerkt:

MIXmarketing Vintage tigelss

Het 7-stappenmodel

Met het 7-stappen model ontwikkeld voor en door MIXmarketing hebben we een waardevolle en uitvoerbare Contentstrategie ontwikkeld:

  1. WHY – Een omschrijving van je WHY, je positionering.
  2. WHO – Wie is je publiek. Met een omschrijving van een Persona of Avatar, wat is hun pijn en frustratie. Wat is de ambitie, de doelen en belangen. Maar ook wat zijn de ‘Psygographics’?
  3. WHAT – Wat is je boodschap die je publiek aanspreekt? En in welke fases van de ‘Customer Journey’ + de 3-B’s (behoefte, belofte, bewijs) en de touch points.
  4. HOW – Hoe ziet je content eruit? Welke vorm gebruik je?
  5. WHERE – Welke platforms is jouw publiek aanwezig?
  6. WHEN – Structureer en plan je verschillende vormen van content in een Content kalender.
  7. CHECK – Monitoring en ongoing monitoring.

Kick-off

Na verschillende sessies, zowel fysiek als online, hebben we vorige week op locatie in Druten de officiële kick-off gehad van de content strategie. Dit wordt in uitvoering gebracht in de prachtige, nieuwe webwinkel die vandaag gelanceerd wordt. Ook zal er actief gebruik gemaakt worden van Social Media platforms zoals Instagram, Facebook en Pinterest.

Was je nog geen fan van Portugese tegels dan word je dat nu wel na een bezoek aan de nieuwe website ;-). Het mooie is dat, omdat we toch al veel in de tuin bezig zijn, er ook tegels zijn die je tuin de mediterrane uitstraling geven. Als vrienden van mij binnenkort vintage en trendy vloer- of wandtegels zoeken, weet ik wel waar ze die moeten bestellen!

Great job Rex & Juliëtte

Kick-off Vintage tegels Content strategie MIXmarketing

Ook geïnteresseerd het maken van een waardevolle en uitvoerbare contentstrategie in een contentstrategie training voor je zelf of voor je marketing team. Lees dan meer over de inhoud van de training – incompany of online.

Ria Luitjes

Share:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn
On Key

Related Posts

B&B cover Vogelwijk MIXmarketing

B&B’s in de Vogelwijk Den Haag

B&B’s – Voor de Vogelwijk interviewde ik 5 Bed & Breakfast eigenaren over een B&B starten, de lol ervan en de invloed van corona. Met dank aan Karen Sjouke van B&B Beach & City, Ilonka Sillevis Smit van Ilonka’s B&B, Monique Chabot van B&B de Pimpelmees, Ina Flohil van B&B @ the beach  en Jeanette Lohman van B&B Near the sea.

clubhouse MIXmarketing apps media

Wat is nieuw in Medialand. De nieuwste App: Clubhouse

Clubhouse. Wat is nieuw in medialand? Waar praten je collega’s of je (klein)kinderen over? Je kent het wel. Weer een nieuwe app, waarbij je denkt, wat moet ik er mee? Ik heb daar toch geen tijd voor! Een app die online bepaalde groepen mensen met gelijke interesses bij elkaar brengt. Waar mensen graag lid van worden door dat ze bang zijn dat ze iets missen.

interview duurzaamheid CA+ spanningsveld AVG en circulariteit

Interview: Spanningsveld tussen vertrouwelijke archiefvernietiging en duurzaamheid

Voor FNOI INFO winter editie 2020, interviewde ik Martin van Tuijl, Sourcing Director Recycled Fiber Europe bij ESSITY. Hij is verantwoordelijk voor de toevoer van oudpapier voor tien fabrieken van Essity. ‘In deze fabrieken produceren zij hygiënematerialen, zoals toiletpapier en tissues. Oudpapier is een belangrijke grondstof die we daarvoor gebruiken. Wereldwijd koopt Essity jaarlijks twee miljoen ton oudpapier in. Europa is goed voor de helft daarvan. Zij zijn marktleider op het vlak van de verwerking van hoogwaardige papiersoorten.’