Marketing Netwerk, Baron 1898, de nieuwste attractie van de Efteling.

Zo nu en dan komen er voor ons marketeers interessante mensen op het eiland vakantie vieren. Nog interessanter is het als ze bereid zijn om een presentatie te geven aan ons Marketing Netwerk. Vaak zijn dit last minute acties en past het niet altijd in iedereen zijn of haar agenda. Het is dan ook fijn om toch weer een grote opkomst te zien tijdens onze ‘Lunch & Learn sessies.

Marketing Netwerk, Baron 1898, de nieuwste attractie van de Efteling

‘De Baron, een nieuw sprookje in een Rollercoaster’.

Zo nu en dan komen er voor ons marketeers interessante mensen op het eiland vakantie vieren. Nog interessanter is het als ze bereid zijn om een presentatie te geven aan ons Marketing Netwerk. Vaak zijn dit last minute acties en past het niet altijd in iedereen zijn of haar agenda. Het is dan ook fijn om toch weer een grote opkomst te zien tijdens onze ‘Lunch & Learn sessies.

Deze keer konden we Janske Wijga, Manager Media & Brand Development van de Efteling ‘strikken’ om de marketing case ‘Baron 1898’ te komen presenteren. Dit had ze al een keer gepresenteerd als ‘inspirational session’ bij een bedrijf op Curaçao.

Marketing MIXmarketing Efteling presentatie Baron

De Baron 1898 is de nieuwste rollercoaster attractie van de Efteling

Een nieuw geschreven verhaal/sprookje is geschreven over een hebzuchtige Mijnbaron die gesaboteerd wordt door de Witte Wieven. Kijk vooral ook op de website voor het complete verhaal. http://www.efteling.com/attracties-Baron-1898

Erg duidelijk in het verhaal was de her allocatie van budgeten naar Social Media, in plaats van een reclame commercial op TV of kranten advertenties. Social Media Platforms als Facebook & YouTube hebben een grote rol gespeeld in de campagne in de aanloop naar de opening van de gloednieuwe Rollercoaster: ‘de Baron 1898’ op 30 juni 2015. De ‘onride’ van de attractie op YouTube is al meer dan 700.000 keer bekeken. Nog steeds wordt er gewerkt aan nieuwe ontwikkelingen ondanks dat de attractie al geopend is.

DJ Hardwell, ook geen onbekende op Curaçao heeft zijn eigen bewerking gemaakt op de muziek van Baron 1898. De remix is niet in de attractie te horen of los als track verkrijgbaar, de single is vanaf de opening in een bepaalde oplage uitgedeeld aan de bezoekers van Baron 1898.

Er was veel ‘Free Publicity’ voor de nieuwe attractie. Normaal moet er veel moeite worden gedaan om de pers naar een opening te laten komen. In dit geval wilde zelfs het Jeugd journaal, die zich vaak ver van commerciële activiteiten houdt, aanwezig zijn tijdens de opening. Logisch want deze attractie spreekt de doelgroep van het Jeugd journaal aan. Verbazing onder de aanwezigen over de hoogte van het uiteindelijke budget. Dit was toch wel hoger ingeschat voor zo’n groot project als dit.

AWARD winnen

De Efteling hoopt met dit project een award te winnen. Wij houden het in de gaten en wensen Janske Wijga het Marketing team van de Efteling heel veel succes in deze competitie.

Ik ben er van overtuigd dat de aanwezige marketeers die de komende periode naar Nederland gaan en de Efteling bezoeken, met hele andere ogen kijken naar deze nieuwe Rollercoaster…………

Sponsors

Werk jij bij een bedrijf waar voor ons netwerk interessante sprekers komen. Laat het mij weten, wellicht ook leuk om ze in een lunch sessie voor ons Marketing Netwerk Curaçao* te laten spreken. Tot slot, een lunch als deze is alleen mogelijk door onze sponsors: Petrick Thissen van ENNIA, voor de locatie, Myrthe Verhulst van Coca-Cola Curaçao voor de drankjes, Nicole van Alphen van MissProjectManager voor de broodjes en Alex Timmermans voor de foto’s & Energie drankjes.

Thanks Janske voor je presentatie!!

Tot de volgende Marketing Netwerk bijeenkomst.

Ria Luitjes

 

*Marketing Netwerk Curaçao is alleen voor Marketing & Communicatie professionals die wonen en werken op Curaçao. Lid worden kan je via een aanmelding op onze LinkedIn groep of Facebook groep. Zorg dat je functie vermeld is zodat wij kunnen zien dat je marketing/communicatie professional bent en je kunnen toelaten.

Share:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn
On Key

Related Posts

B&B cover Vogelwijk MIXmarketing

B&B’s in de Vogelwijk Den Haag

B&B’s – Voor de Vogelwijk interviewde ik 5 Bed & Breakfast eigenaren over een B&B starten, de lol ervan en de invloed van corona. Met dank aan Karen Sjouke van B&B Beach & City, Ilonka Sillevis Smit van Ilonka’s B&B, Monique Chabot van B&B de Pimpelmees, Ina Flohil van B&B @ the beach  en Jeanette Lohman van B&B Near the sea.

clubhouse MIXmarketing apps media

Wat is nieuw in Medialand. De nieuwste App: Clubhouse

Clubhouse. Wat is nieuw in medialand? Waar praten je collega’s of je (klein)kinderen over? Je kent het wel. Weer een nieuwe app, waarbij je denkt, wat moet ik er mee? Ik heb daar toch geen tijd voor! Een app die online bepaalde groepen mensen met gelijke interesses bij elkaar brengt. Waar mensen graag lid van worden door dat ze bang zijn dat ze iets missen.

interview duurzaamheid CA+ spanningsveld AVG en circulariteit

Interview: Spanningsveld tussen vertrouwelijke archiefvernietiging en duurzaamheid

Voor FNOI INFO winter editie 2020, interviewde ik Martin van Tuijl, Sourcing Director Recycled Fiber Europe bij ESSITY. Hij is verantwoordelijk voor de toevoer van oudpapier voor tien fabrieken van Essity. ‘In deze fabrieken produceren zij hygiënematerialen, zoals toiletpapier en tissues. Oudpapier is een belangrijke grondstof die we daarvoor gebruiken. Wereldwijd koopt Essity jaarlijks twee miljoen ton oudpapier in. Europa is goed voor de helft daarvan. Zij zijn marktleider op het vlak van de verwerking van hoogwaardige papiersoorten.’