Infographic: stappen waardevolle Content Strategie

Een goede content strategie is een 'No Brainer'. Volgens  Amerikaans onderzoek hebben 48% van de bedrijven geen Content strategie. Content creatie wordt, veelal ad hoc verzorgd door de Social Media medewerker of Content medewerker. Is de content dan hoogwaardig genoeg? Valt je content op in het content aanbod ('Content Shock') anno 2017.

Infographic: stappen waardevolle Content Strategie

Een goede content strategie is een ‘No Brainer’

Een infographic, hoe kom je tot een waardevolle Content Strategie? Daarvoor heb ik een stappenplan in de vorm van de: WHY, WHO, WHEN, HOW, WHERE & WHAT ontwikkeld, die opgenomen zijn in de Infographic.

Waarom is een Content strategie een No brainer?

  1. Traditionele reclame draagt steeds minder bij aan de bedrijfsdoelstellingen.
  2. Draagt bij aan de verhoging van de omzet, winstbijdrage en KTV.
  3. De Content Strategie is bepalend voor je positionering & branding (deskundigheid en autoriteit).
  4. De Contentkalender draagt bij aan een efficiëntere organisatie, zorgt voor structuur en samenhang in de content.
  5. Het is de kapstok voor je organisatie om effectief online te communiceren en te interacteren met je publiek en je doelgroep afhankelijk van de ‘Customer Journey’ fase.
  6. Content is de motor van je Social Media, zonder content blijft je ‘feed’ leeg.
  7. Draagt bij aan de betrokkenheid van je medewerkers; ’employee advocacy’,
  8. Draagt bij aan Company branding; de beste werknemer op de juiste plek.

 

48% van de bedrijven geen Content strategie

Volgens Amerikaans onderzoek heeft 48% van de bedrijven geen Content strategie. Content creatie wordt, veelal ad hoc verzorgd door de Social Media medewerker of Content medewerker. Is de content dan hoogwaardig genoeg? Valt je content op in het content aanbod (‘Content Shock’) anno 2017. Haal je alles uit je content? Zeker niet, er is weinig of geen structuur, er is geen samenhang in de content en betrokkenheid vanuit de organisatie is laag. Breng je Content strategie naar een hoger ‘level’.

Wil je hier meer over weten. Neem dan gerust contact op,  of lees ook eens dit blog. Een goede Content Strategie is een ‘no brainer’ als je waardevolle en zinvolle content wilt creëren.

Ria

Mail: ria@mixmarketing.nl
Mobiel: 06 83030848

Content Strategie | Content Marketing | Training | Advies

Share:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn
On Key

Related Posts

B&B cover Vogelwijk MIXmarketing

B&B’s in de Vogelwijk Den Haag

B&B’s – Voor de Vogelwijk interviewde ik 5 Bed & Breakfast eigenaren over een B&B starten, de lol ervan en de invloed van corona. Met dank aan Karen Sjouke van B&B Beach & City, Ilonka Sillevis Smit van Ilonka’s B&B, Monique Chabot van B&B de Pimpelmees, Ina Flohil van B&B @ the beach  en Jeanette Lohman van B&B Near the sea.

clubhouse MIXmarketing apps media

Wat is nieuw in Medialand. De nieuwste App: Clubhouse

Clubhouse. Wat is nieuw in medialand? Waar praten je collega’s of je (klein)kinderen over? Je kent het wel. Weer een nieuwe app, waarbij je denkt, wat moet ik er mee? Ik heb daar toch geen tijd voor! Een app die online bepaalde groepen mensen met gelijke interesses bij elkaar brengt. Waar mensen graag lid van worden door dat ze bang zijn dat ze iets missen.

interview duurzaamheid CA+ spanningsveld AVG en circulariteit

Interview: Spanningsveld tussen vertrouwelijke archiefvernietiging en duurzaamheid

Voor FNOI INFO winter editie 2020, interviewde ik Martin van Tuijl, Sourcing Director Recycled Fiber Europe bij ESSITY. Hij is verantwoordelijk voor de toevoer van oudpapier voor tien fabrieken van Essity. ‘In deze fabrieken produceren zij hygiënematerialen, zoals toiletpapier en tissues. Oudpapier is een belangrijke grondstof die we daarvoor gebruiken. Wereldwijd koopt Essity jaarlijks twee miljoen ton oudpapier in. Europa is goed voor de helft daarvan. Zij zijn marktleider op het vlak van de verwerking van hoogwaardige papiersoorten.’