Heeft jouw bedrijf een Content Strategie Kalender? [klein onderzoek]

‘48% van de Amerikaanse bedrijven heeft geen Content Strategie, dus ook geen Content Kalender. Ik ben benieuwd hoe het is gesteld met de Nederlandse ondernemers en bedrijven? Dus mijn vraag aan jou is:’ heeft jouw bedrijf of het bedrijf/organisatie waarvoor je werkt een Content Kalender?’

Heeft jouw bedrijf een Content Strategie en dus een Content Kalender? [klein onderzoek]

Content strategie | MIXmarketing | Ria Luitjes

48% van de Amerikaanse bedrijven heeft geen Content Strategie

Tijdens een netwerk diner van Bites & Business* in Den Haag, kreeg ik de kans om een vraag aan de groep te stellen. Miin apecialismeS ligt op het snijvlak van Branding en Marketing; Content Strategie. Aangezien ik nieuwsgiering ben ingesteld en altijd op zoek ben naar nieuwe inzichten, ging ik hier graag op in.

Mijn vraag, geschreven op een enveloppe:

‘48% van de Amerikaanse bedrijven heeft geen Content Strategie, dus ook geen Content Kalender.
Ik ben benieuwd hoe het is gesteld met de Nederlandse ondernemers en bedrijven? Dus mijn vraag aan jou is:’ heeft jouw bedrijf of het bedrijf/organisatie waarvoor je werkt een Content Kalender?

Blijkt dat 90% geen content Strategie heeft

De respons was hoog. Van de 11 overige aanwezigen, heb ik van 10 deelnemers een reactie in de enveloppe mogen ontvangen.
1 deelnemer gaf aan: ‘ik heb een hele kleine Content Kalender, meestal plan ik een maand vooruit’.
9 deelnemers gaven aan. ‘Nee, ik heb geen Content kalender’. Dat is dus best een groot aantal, 90% en dus veel meer dan de 48% van de Amerikaanse bedrijven die geen Content kalender hebben.

Belangrijke inzichten

  • ‘Eigenlijk weet ik niet zo goed wat een Content kalender is’.
  • ‘Nog niet maar wel een goed idee, ik worstel weleens met wat op welke manier naar buiten brengen’.
  • ‘Ik ga op je website kijken want ik wil er meer van weten. Maar is het ook van meerwaarde voor een zelfstandige?’
  • ‘In Nederland lopen we denk ik 5 jaar achter bij Amerika ;-)’

Meer reacties gevraagd

Het mag duidelijk zijn dat in dit onderzoekje de steekproef lang niet groot genoeg is en daardoor dus niet echt representatief. Dus ik ben op zoek naar meer reacties op mijn vraag.

Heeft jouw bedrijf een Content Kalender?

Je mag reageren op deze update, maar een persoonlijk berichtje of een mailtje zal ik ook zeker waarderen! De resultaten en inzichten zal ik ook weer delen in dit netwerk.

Wat is een Content Kalender?

Een Content Kalender is een uitgewerkt resultaat van je Content Strategie. De Content kalender is een ‘plantool’ en brengt structuur in je activiteiten. Dus overzicht en rust voor een heel jaar. Maar ook zorgt het voor de samenhang in je content en inzicht in je benodigde budget.

Groet,

Ria

 

 

* Bites & Business is een landelijk netwerk met ondernemende vrouwen zowel zelfstandig als in loondienst. Regionaal worden er evenementen georganiseerd zo ook geregeld een diner.

Gerelateerde blogs

http://www.mixmarketing.nl/2017/11/16/infographic-content-strategie/

http://www.mixmarketing.nl/2017/10/03/in-7-stappen-naar-een-content-strategie/

 

Share:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn
On Key

Related Posts

B&B cover Vogelwijk MIXmarketing

B&B’s in de Vogelwijk Den Haag

B&B’s – Voor de Vogelwijk interviewde ik 5 Bed & Breakfast eigenaren over een B&B starten, de lol ervan en de invloed van corona. Met dank aan Karen Sjouke van B&B Beach & City, Ilonka Sillevis Smit van Ilonka’s B&B, Monique Chabot van B&B de Pimpelmees, Ina Flohil van B&B @ the beach  en Jeanette Lohman van B&B Near the sea.

clubhouse MIXmarketing apps media

Wat is nieuw in Medialand. De nieuwste App: Clubhouse

Clubhouse. Wat is nieuw in medialand? Waar praten je collega’s of je (klein)kinderen over? Je kent het wel. Weer een nieuwe app, waarbij je denkt, wat moet ik er mee? Ik heb daar toch geen tijd voor! Een app die online bepaalde groepen mensen met gelijke interesses bij elkaar brengt. Waar mensen graag lid van worden door dat ze bang zijn dat ze iets missen.

interview duurzaamheid CA+ spanningsveld AVG en circulariteit

Interview: Spanningsveld tussen vertrouwelijke archiefvernietiging en duurzaamheid

Voor FNOI INFO winter editie 2020, interviewde ik Martin van Tuijl, Sourcing Director Recycled Fiber Europe bij ESSITY. Hij is verantwoordelijk voor de toevoer van oudpapier voor tien fabrieken van Essity. ‘In deze fabrieken produceren zij hygiënematerialen, zoals toiletpapier en tissues. Oudpapier is een belangrijke grondstof die we daarvoor gebruiken. Wereldwijd koopt Essity jaarlijks twee miljoen ton oudpapier in. Europa is goed voor de helft daarvan. Zij zijn marktleider op het vlak van de verwerking van hoogwaardige papiersoorten.’