Content Strategie tip: ‘Meet the Sales team’

Druk bezig met het creëren van de Content Strategie? Dan volgt hier een tip: 'Meet the Sales team, pick their brain!' In de Content strategie is het van belang de stakeholders binnen je bedrijf in je team te hebben. Daarnaast zou het verkoopteam je beste vriend moeten zijn! Heb je regelmatig contact met een aantal topverkopers in je bedrijf? Nee? Plan dan voor 2018 een paar lunches het liefste met verkopers die ook nog eens actief in Social Media zijn.

‘Meet the Sales team, pick their brain’!

Voor het creëren van je Content strategie het van belang de stakeholders binnen je bedrijf in je team te hebben. Daarnaast zou het Sales team je beste vriend moeten zijn!

Heb je regelmatig contact met een aantal topverkopers in je bedrijf? Nee? Plan dan voor 2018 een paar lunches, het liefste met verkopers die actief zijn in Social Media.

‘Pick their brain’, ontdek en vertel jouw verhaal:

  • Welk verhaal ze vertellen over je bedrijf.
  • Welke middelen ze gebruiken om potentiële klanten, tot klant maken.
  • Wat werkt goed en wat negeren ze.
  • Wat tirggert ze? Is dat de Top-down target setting of is het iets anders? Zou het tijd kunnen zijn voor een andere targetsetting waarbij het verhaal vertellen wordt beloond in plaats van de werkelijke verkoop? Zie ook mijn blog 3 Take Aways voor ondernemers
  • Kom er achter wat de wakkerligpunten van hun klanten zijn.
  • Vraag wat ze van je nodig hebben, zodat zij hun werk makkelijker kunnen doen.
  • Help hun door te vertellen wat zij kunnen doen om om een ‘Expert status’ te bereiken.
  • Neem ze mee in je ‘employee advocacy’plannen.

Wie vertelt het verhaal?

Onthoud dat de verkoper/accountmanager een van de personen is die het verhaal van je bedrijf vertelt. Ik durf te wedden dat tijdens deze lunches de ideeën al opborrelen om te documenteren, te creëren of om bij te sturen. Heb je hulp nodig? dan mag je mij altijd uitnodigen en een keer aan te sluiten ben een van deze lunches!

Succes,

Ria

Meer informatie over Content Strategie, check de Infographic

Deelnemen aan een training in Den Haag mail mijn voor de data @ ria@mixmarketing.nl

Deelnemen aan de eerstvolgende training Content Strategie op Curacao klik hier

 

 

Share:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn
On Key

Related Posts

B&B cover Vogelwijk MIXmarketing

B&B’s in de Vogelwijk Den Haag

B&B’s – Voor de Vogelwijk interviewde ik 5 Bed & Breakfast eigenaren over een B&B starten, de lol ervan en de invloed van corona. Met dank aan Karen Sjouke van B&B Beach & City, Ilonka Sillevis Smit van Ilonka’s B&B, Monique Chabot van B&B de Pimpelmees, Ina Flohil van B&B @ the beach  en Jeanette Lohman van B&B Near the sea.

clubhouse MIXmarketing apps media

Wat is nieuw in Medialand. De nieuwste App: Clubhouse

Clubhouse. Wat is nieuw in medialand? Waar praten je collega’s of je (klein)kinderen over? Je kent het wel. Weer een nieuwe app, waarbij je denkt, wat moet ik er mee? Ik heb daar toch geen tijd voor! Een app die online bepaalde groepen mensen met gelijke interesses bij elkaar brengt. Waar mensen graag lid van worden door dat ze bang zijn dat ze iets missen.

interview duurzaamheid CA+ spanningsveld AVG en circulariteit

Interview: Spanningsveld tussen vertrouwelijke archiefvernietiging en duurzaamheid

Voor FNOI INFO winter editie 2020, interviewde ik Martin van Tuijl, Sourcing Director Recycled Fiber Europe bij ESSITY. Hij is verantwoordelijk voor de toevoer van oudpapier voor tien fabrieken van Essity. ‘In deze fabrieken produceren zij hygiënematerialen, zoals toiletpapier en tissues. Oudpapier is een belangrijke grondstof die we daarvoor gebruiken. Wereldwijd koopt Essity jaarlijks twee miljoen ton oudpapier in. Europa is goed voor de helft daarvan. Zij zijn marktleider op het vlak van de verwerking van hoogwaardige papiersoorten.’