Column Dushi Magazine: Social Media jargon

Dushi magazine # 5 , met mijn artikel over Social Media Jargon ligt in de winkel. Heb je het artikel over Social Media van Ria Luitjes gemist? Geen probleeem je kunt het volledige artikel over Social Media jargon in het op de website lezen. Hoe is het ontstaan en wat zijn de populaire afkortingen in het Engels maar ook in het Papiamentu.

Een taal is steeds in ontwikkeling en waar nodig wordt een taal aangepast. Binnen Social media wordt er een ‘aangepaste, nieuwe taal’ gebruikt, geënt op de bestaande talen maar waar snelheid een grote rol speelt. We kennen waarschijnlijk allemaal wel OMG, TGIF, LOL of the tekentjes: 🙂 en ;-). O, My God, Thank God Its’ Friday, Lot Of Laughter, of de tekst zo schrijven zodat de ontvanger weet dat het bedoeld is te lezen met een glimlach, knipoog of ik lig in een deuk van het lachen, is dan toch iets langer!

 

Share:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

On Key

Related Posts

B&B cover Vogelwijk MIXmarketing

B&B’s in de Vogelwijk Den Haag

B&B’s – Voor de Vogelwijk interviewde ik 5 Bed & Breakfast eigenaren over een B&B starten, de lol ervan en de invloed van corona. Met dank aan Karen Sjouke van B&B Beach & City, Ilonka Sillevis Smit van Ilonka’s B&B, Monique Chabot van B&B de Pimpelmees, Ina Flohil van B&B @ the beach  en Jeanette Lohman van B&B Near the sea.

clubhouse MIXmarketing apps media

Wat is nieuw in Medialand. De nieuwste App: Clubhouse

Clubhouse. Wat is nieuw in medialand? Waar praten je collega’s of je (klein)kinderen over? Je kent het wel. Weer een nieuwe app, waarbij je denkt, wat moet ik er mee? Ik heb daar toch geen tijd voor! Een app die online bepaalde groepen mensen met gelijke interesses bij elkaar brengt. Waar mensen graag lid van worden door dat ze bang zijn dat ze iets missen.

interview duurzaamheid CA+ spanningsveld AVG en circulariteit

Interview: Spanningsveld tussen vertrouwelijke archiefvernietiging en duurzaamheid

Voor FNOI INFO winter editie 2020, interviewde ik Martin van Tuijl, Sourcing Director Recycled Fiber Europe bij ESSITY. Hij is verantwoordelijk voor de toevoer van oudpapier voor tien fabrieken van Essity. ‘In deze fabrieken produceren zij hygiënematerialen, zoals toiletpapier en tissues. Oudpapier is een belangrijke grondstof die we daarvoor gebruiken. Wereldwijd koopt Essity jaarlijks twee miljoen ton oudpapier in. Europa is goed voor de helft daarvan. Zij zijn marktleider op het vlak van de verwerking van hoogwaardige papiersoorten.’