‘Pinterest’ trendy in Social Media, maar wat is het?

Tijdens de ‘workshops Social Media’ afgelopen week had ik het over ’Pinterest’.  Geen enkele deelnemer wist wat ‘Pinterest’ was. Voor mij genoeg inspiratie om een kort stukje over ‘Pinterest te schrijven.

‘Pinterest’ is de nieuwste en op dit moment het snelst groeiende social media netwerk. De in begin 2010 gelanceerde site verschilt van de andere social media sites door gebruik te maken van een meer universele vorm van communicatie. De nadruk ligt op foto’s in plaats van woorden. Dankzij toenemende media-aandacht heeft ‘Pinterest’ een plaats bemachtigd in de top tien van meest bezochte social media netwerk sites.

Wat is ‘Pinterest’ en hoe werkt het?
‘Pinterest’ stelt gebruikers in staat afbeeldingen en links die ze interessant of inspirerend vinden te delen.

Kom je online een voor jou interessante of inspirerende afbeelding tegen dan kan je die via een z.g. ‘pin’ ( een ‘button’ die je eenvoudig aan je werkbalk kan toevoegen), plaatsen op je virtuele ‘board’.  De ‘boarden’ kan je zelf aanmaken en indelen in de thema’s, bijvoorbeeld: vind ik leuk, hobby’s, waar ik woon, mode, muziek, enz.

 

Staan ze eenmaal op je ‘board’ dan kunnen ze opnieuw ‘gepint’ worden door andere ‘Pinterest’ gebruikers naar hun eigen board. Elke ’pin’ kan worden becommentarieerd en gevolgd door andere gebruikers. ‘Pinterest’ is gemakkelijk te koppelen aan je Facebook-profiel of Twitter account. Zelf bepaal je of je de activiteiten die je op ‘Pinterest’ doet wil posten op bijv. je Facebook wall.

Nieuwsgierig? Een kijkje nemen? Aan de slag met ‘Pinterest’? Net als alle andere Social Media sites is dit eenvoudig.  Ga gewoon naar www.pinterest.com en klik op ‘vragen om een ​​invite’,  of stuur een mail naar ria@MIXmarketing.an zodat ik je kan uitnodigen of stuur een berichtje met je e-mail adres via de MIXmarketing Facebook pagina.

Maak je account aan en pinnen maar….

In een volgend artikel zal ik verder ingaan op hoe bedrijven ‘Pinterest’ gebruiken. So stay tuned!!!